جریمه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای شکارچیان ۲ راس بز وحشی در قروه

حمیدی از جریمه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای شکارچیان ۲ راس بز وحشی در شهرستان قروه خبر داد.

اقبال حمیدی سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت در جریان گشت و کنترل منطقه حفاظت شده با شنیدن صدای شلیک تیر در ارتفاع قله پریشان در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه اقدام به گشت و بازرسی منطقه کردند  

 

وی افزود: یگان حفاظت در مراحل اولیه محل تیراندازی را شناسایی و شکارچیان را مشاهده کرده و با هدف دستگیری در کوه های صعب العبور و صخره ای به تعقیب پرداختند.

 

حمیدی بیان کرد: تخلف نزدیک غروب بوده و شکارچیان غیر مجاز به محض آگاه شدن از حضور  نیروهای یگان حفاظت محیط زیست،  متواری شده و بدلیل تاریک شدن هوا از زاویه دید ماموران یگان حفاظت خارج شده و خود را در صخره‌ها مخفی کردند.

 

وی یادآور شد: در ادامه نیروهای یگان حفاظت پس از تعقیب و گریز از این متخلفین  و در حین  بازرسی از محل تخلف و کوله پشتی‌های رهاشده، لاشه ۲ راس بز کوهی و یک قبضه اسلحه شکاری گلوله زنی خفیف و تعداد ۹۶ تیر فشنگ شکاری کالیبر ۲۲ ویژه اسلحه شکاری را کشف و توقیف کردند.

 

سرپرست حفاظت محیط زیست استان کردستان افزود: متخلفین چهار نفر از استان‌های همجوار بوده و ضمن شناسایی آنها به منظور احقاق حقوق عامه محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وی یادآور شد: طبق قوانین ضرر و زیان بر محیط زیست این شکارچیان باید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون جریمه پرداخت کنند و این حکم پس از تایید قاضی لازم اجرا خواهد بود.

 

حمیدی اضافه کرد: با توجه به اینکه کل و بز وحشی جزو پستانداران شاخص منطقه محسوب می‌شوند و در معرض انقراض و تهدید قرار دارند با ارائه ادله حقوقی علاوه بر جریمه نقدی متخلفان به حکم‌های سنگین تری مواجه خواهند شد.

کد خبر 1206455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha