آزادگان با تأسی از سیره سیدالشهدا (ع)آزادگی و اصالت را دربند استکبار و ستم معنا کردند

حجت الاسلام فاطمی نسب، گفت: آزادگان با تأسی از سیره سیدالشهدا (ع) به عنوان نماد حریت و آزادگی در تاریخ پر شکوه اسلام، بار دیگر آزادگی، شرافت و اصالت در پرتو ارزش‌های اسلام و انقلاب را در جهان دربند استکبار و ستم معنا کردند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ضمن گرامیداشت ۲۶ مردادسالروز ورود آزادگان به کشور،گفت: سال ۱۳۶۹ بالاخره جمهوری اسلامی ایران با سربلندی توانست رزمندگانی را که مجاهدانه از دین و شرف و خاک کشور دفاع کرده و در دست دشمن اسیر شده بودند، به وطن بازگرداند.

 

امام جمعه سرپل ذهاب،افزود:بازگشت آزادگان سرافراز نماد خودباوری، استواری و به ثمر نشست سال‌ها تلاش و ثبات قدم و مداومت در مسیر نیل به آرمان‌های اسلام و انقلاب و حقانیت ما در نبرد با دشمن بود که به رغم گذشت سالیان هنوز هم کام مردم عزیز و انقلابی ایران از حلاوت این رخداد فرخنده شیرین است.

 

وی خاطر نشان کرد:در این روز اولین گروه آزادگان پس از سال‌ها اسارت در زندان‌های رژیم بعث عراق با سرافرازی به کشور بازگشتند. آزادگان، آزاده نامیده شدند، چرا که از قید نفس رهایی یافته بودند. اسرا در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه‌های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب، تصریح کرد: آزادگان با سربلندی به اسارت رفتند شکنجه ها و سختی های دوران اسارت را تحمل کردند و سرافراز به میهن اسلامی بازگشتند و باعث سربلندی نظام و انقلاب شدند . 

 

امام جمعه سرپل ذهاب،اظهار کرد: خاطرات و سرگذشت دوران اسارت آزادگان باید ثبت و ضبط شود و از به فراموشی سپرده شدن آن جلوگیری  شود.

کد خبر 1206476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha