ثبت ۸۸۲۸ شغل در سامانه رصد/ نرخ بیکاری در گلستان پایین‌تر از متوسط کشوری است

خواجه مظفری گفت: تعهد اشتغال استان گلستان برای ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل است که تاکنون ۸۸۲۸ شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حسینعلی خواجه مظفری» امروز «چهارشنبه ٢۶ مرداد» در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: بیش از ۲۷۳ هزار بیمه‌شده تامین اجتماعی در استان گلستان داریم و ۴۶ هزار و ۴۱۱ کارگاه اقتصادی در استان فعال است که ۴ هزار و ۳۳۲ واحد صنعتی بیش از ۱۰ نفر نیروی کار دارند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: با وجود اینکه نرخ بیکاری در کشور در بهار امسال ۹.۲ درصد بوده اما در گلستان این شاخص ۸.۲ درصد است و نرخ مشارکت اقتصادی در استان نیز ۳۷.۲ درصد اعلام شده است.

 

وی افزود: سه هزار و ۵۰ تعاونی فعال، ۱۱ هیئت حل اختلاف و ۱۶ هیئت تشخیص و سازش در استان فعال است.

 

خواجه مظفری گفت: ۱۴۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل رونق تولید و ۸.۵ میلیارد تومان نیز از محل تبصره ۱۸ به تعاونی‌ها تسهیلات داده شده است.

 

وی درباره تعهدات اشتغال استان در سالجاری افزود: تعهد اشتغال استان گلستان برای ۱۴۰۱ بالغ بر ۳۱ هزار و ۳۱۰ شغل است که تاکنون ۸۸۲۸ شغل در سامانه رصد ثبت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی ۶۴ درصد بیشتر شد و به ۱۰۰ میلیارد تومان رسید. همچنین ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه مصوبه سفر دولت و ۲۷۸ میلیارد تومان نیز تسهیلات برای کسب و کارهای خرد به استان ابلاغ شده است.

 

 

کد خبر 1206489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha