اصحاب رسانه زبان گویای انتقال مشکلات مردم در حوزه درمان هستند

شریفی گفت: اصحاب رسانه نماینده مردم هستند و حوزه درمان گستره وسیعی دارد و انتقال مشکلات این حوزه توسط اصحاب رسانه به مسئولان علوم پزشکی نقش موثری در پیگیری مشکلات مردم دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهرداد شریفی»، امروز (چهارشنبه ۲۶ مرداد) در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار گفت: اصحاب رسانه نماینده مردم هستند و حوزه درمان گستره وسیعی دارد و انتقال مشکلات این حوزه توسط اصحاب رسانه به مسئولان علوم پزشکی نقش موثری در پیگیری مشکلات مردم دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از ابتدای امسال علاوه بر کرونا به سایر موارد حوزه درمان اولویت دهی بیشتری شده است و در چهار ماهه ابتدای امسال بیش از چهار هزار عمل جراحی در بخش دولتی استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: اصلی ترین حوزه درمان نظارت بر درمان بخش خصوصی و دولتی است و مرکز «ام سی ام سی»، مرکز شبانه روزی درمان به شماره ۱۸۱۹ است که بسیاری موارد درمان را فورا پیگیری می کند.

شریفی تاکید کرد: در حوزه نظارت بر افراد غیرمجازی که در حوزه درمان دخالت می کنند نظارت جدی در پیش گرفته ایم و پرونده های بسیاری به مراجع قضائی ارجاع شده است و 60 مرکز غیر مجاز نیز اخیرا پلمب شده است.

وی ادامه داد: حتی گاهی انجام یک خدمت درمانی خطرناک در آرایشگاه هستیم که باید به مردم در خصوص این مخاطرات آگاهی بخشی شود تا به این امر واقف شوند که باید این امور و امور زیبایی در مراکز مجاز و دارای مجوز انجام شود.

شریفی اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز استفاده از روش های نوین درمانی و استفاده از هوش مصنوعی و ... را نیز پیگیری می کند.

کد خبر 1206491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha