ایجاد اشتغال مولد برای ۲ هزار و ۴۰۰ زندانی در فارس رقم قابل توجهی در بین زندان های کشور است

باقری گفت: ایجاد اشتغال مولد برای ۲ هزار و ۴۰۰ زندانی در فارس رقم قابل توجهی در بین زندان های کشور است و علاوه بر آن ۴۲۰ زندانی در استان به همت اداره کل زندان ها و همکاری بنیاد تعاون از طریق کارآفرینان داخل زندان مشغول به کار شده و حقوق بگیر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جبار باقری»، امروز (چهارشنبه ۲۶ مرداد) در بازدید از کارگاه های اشتغال زندانیان زندان های شیراز گفت: اداره کل زندان های فارس در حمایت از توسعه اشتغال و حرفه آموزی مولد در زندان ها با هدف حمایت از خانواده گام های مطلوبی برداشته است.

معاون بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: یکی از اولویت های  مهم و مورد توجه سازمان زندان ها و بنیاد تعاون در سطح کلان، توجه به اشتغال زندانیان است.

وی اضافه کرد: فارس از استان های برتر کشور در حوزه پرداخت دستمزد و اعزام زندانی به کار در خارج از زندان هاست و 2 هزار و 400 زندانی در کارگاه های خارج از زندان های فارس مشغول به کار هستند.

باقری تاکید کرد: کاهش آمار جمعیت کیفری از محوری‌ ترین رویکردهای سیاست های بالادستی نظام و برنامه ششم توسعه قوه قضائیه است که  ایجاد بستر اشتغال برای زندانیان در خارج از محیط زندان در تحقق آن نقش مهمی ایفا می کند و به علاوه فرصتی فراهم می کند تا زندانیان به خانواده های خود نیزسرکشی کنند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال مولد برای 2 هزار و 400 زندانی در استان فارس، رقم قابل توجهی در بین زندان های کشور است و علاوه بر آن ۴۲۰ زندانی در استان به همت اداره کل زندان ها و همکاری بنیاد تعاون از طریق کارآفرینان داخل زندان مشغول به کار شده و حقوق بگیر هستند.

باقری اضافه کرد: بازاریابی و ایجاد اشتغال برای تولیدات و ‌محصولات بازار پسند باشند رویکرد بنیاد تعاون زندانیان کشور است و شاه کلید موفقیت در استان فارس درک متقابل از فلسفه وجودی کار در زندان ها و بنیاد تعاون است و ایجاد اشتغال، کسب درآمد و کمک به خانواده زندانی از مهمترین وظایف بنیاد تعاون زندانیان است.

کد خبر 1206503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha