آزادگان عزت ایران اسلامی را حفظ کردند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: زمانی که از سختی دوران اسارت آزادگان می‌شنویم آزرده می‌شویم اما این مردان خدا با صبر و تحمل خود برای ما افتخار آفریدند و امنیت، آرامش و سربلندی را مدیون فداکاری‌های آزادگان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۶مرداد) در آئین گرامیداشت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه اسرا در دوران دفاع مقدس ایثار کردند و عزت خود و جمهوری اسلامی را نفروختن، اظهار کرد: قدردان ایثار اسرا و خانواد های معظم آنها هستیم چراکه عزت ایران اسلامی را حفظ کردند و سرفرازانه برگشتند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه آزادگان دوران دفاع مقدس شهید زنده هستند، افزود: جان انسان باارزش است و نباید جان خود رابه کمتر از بهشت فروخت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه بدن باید در راه خدا صرف شود. به طور نمونه مشارکت در تامین و توزیع کمک های معیشتی بین نیازمندان بهترنی نمونه استفاده از بدن در راه خدا است.

 

وی گفت: رشد و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مدیون مقاومت‌ها و فداکاری‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود:آزادگان دلیرمردان جامعه ما هستند که شکنجه‌های طاقت فرسای رژیم بعث را با استقامت تحمل کردند و نظام انقلاب اسلامی را حفظ کردند.

 

وی گفت: آزادگان با تحمل تمام سختی‌ها سرافرزانه به میهن بازگشتند که اکنون وظیفه اصلی ما حفظ کرامت این عزیزان است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: طبق احادیث حفظ جان انسان از ارزش بالایی برخوردار است که آزادگان جان خودرا درکف دست گذاشتند و همانند شهدا با خدا معامله کردند تا از اسلام و انقلاب اسلامی دفاع کنند.

 

وی ادامه داد: ایستادگی جانبازان و آزادگان در اسارت و تقویت ایمانشان درزندانها باید برای همه ما یک الگو و اسوه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: بیش از ۹۶۰اسیر عراقی در ایران حافظ کل قرآن و حدود۶هزار نفر حافظ بخشی از قرآن شدند. همچنین بیش از ۷هزار نفر از اسرای عراقی به صورت ثبت شده درایران ماندند و به عراق بازنگشتند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بهای کار آزادگان معامله ای است که با خداوند داشتند و همان وعده بهشت است اما درجامعه اسلامی ما نیز وظیفه داریم برای حفظ عزتشان گام برداریم.

کد خبر 1206516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha