اربعین رویدادی مردمی است/ رسانه ها شکوه اربعین را به تصویر بکشند

بهرام نیا با بیان اینکه به تصویر کشیدن شکوه کنگره اربعین مهم ترین وظیفه و رسالت اصحاب رسانه است، گفت: اربعین مردمی و محور کار در آن باید مردم باشد و دولت زمینه مردمی برگزار کردن اربعین حسینی را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام در  عصر روز چهارشنبه(۲۶ مرداد) در سفر به شهرستان ملکشاهی، پس از بازدید از زیرساخت های اربعین در این شهرستان به ویژه محل اسکان زائران، در نشست هماهنگی کمیته‌های ستاد اربعین و دستگاه‌های اجرایی معین اربعین در شهرستان،  با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، اظهار کرد: آزادگان اسوه صبر، ایثار و استقامت هستند و با الگو گرفتن از حضرت امام موسی ابن جعفر(ع) سختی ها را با جان و دل پذیرفتند و نگذاشتند خدشه ای به نظام، انقلاب و کشور وارد شود.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه امروز خداوند متعال روزی خادمی زوار اربعین حسینی را به ما عطا کرده است، افزود: مردم ایلام دارای فرهنگ غنی هستند و ریشه مردم استان با ریشه فرهنگ عاشورا گره خورده است و امروز روزی مردم این استان بدرقه زائران عتبات عالیات در کشور عراق و زائران‌ کشور عراق عازم زیارت امام رضا علیه السلام است.

 

وی با بیان اینکه باید قدردان موهبت و فرصت طلایی اربعین حسینی در استان ایلام باشیم، ابراز کرد: حضرت امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است و هر کس می خواهد که به بی راهه نرود و راه را گم نکند باید خود را به این چراغ فروزان متصل کند.

 

استاندار ایلام با قدردانی از امام جمعه و فرماندار ملکشاهی به دلیل اهتمام و پیگیری در امور اربعین، گفت: امام جمعه و فرماندار ملکشاهی با استفاده از ظرفیت بسیج، نیروهای مردمی و عاشقان اهل بیت ( ع ) به زائران عتبات عالیات خدمات ارایه می دهند.

 

بهرام نیا امام جمعه ملکشاهی را محور وحدت و انسجام شهرستان دانست و یادآور شد: مسولیت اصلی امورات فرهنگی اربعین در شهرستان های زائر پذیر با امامان جمعه آن شهرستانها است، تمامی مدیران‌کل استان به عنوان مدیران معین شهرستان‌های زائر پذیر انتخاب خواهند شد و تا پایان اربعین با هماهنگی فرمانداران باید در خدمات دهی به زوار مشارکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۰ شهرستان زائر پذیر داریم که تقریبا همه مدیران کل به عنوان معین تا پایان اربعین در آن شهرستانها خدمت رسانی می کنند، گفت:  کار اربعین باید مردمی باشد و لازمه این کار مردمی،  هماهنگی دولت است و باید تلاش شود حلاوت زیارت زوار اربعین حسینی در برگشت بیشتر شود.

 

استاندار ایلام در ادامه با اشاره  به  ظرفیت بالای اصحاب رسانه و صدا و سیما در استان، گفت: استان ایلام دارای ظرفیت بالایی در حوزه رسانه ای و فضای مجازی است و  به تصویر کشیدن شکوه کنگره اربعین مهم ترین وظیفه و رسالت اصحاب رسانه است.

 

بهرام نیا تصریح کرد: سفر زائران در جاده های اصلی و فرعی یک موضوع مهم است و تمام  توان و تلاش خود را به کار خواهیم بست که یک سفر با آرامش راحت و ارزان توام با ایمنی و سلامت برای زوار رقم بخورد و لازم است که همه دستگاه های اجرایی برای تحقق این امر، پای کار باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه  با استفاده از همه ظرفیت ها و امکانات موجود کاری خواهیم کرد که شیرینی و حلاوت زیارت زوار دو چندان شود، خاطرنشان کرد: سالن های ورزشی، مساجد و حسینیه های شهرستان در ایام اربعین ظرفیت اسکان بیش از ۷ هزار زائر را دارد.

 

کد خبر 1206608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha