اصحاب رسانه یکی از متولیان جهاد تبیین در شرایط فعلی  هستند

عتباتی گفت: امروزه دشمن جنگ رسانه بزرگی علیه جمهوری اسلامی، انقلاب و ارزش های اجتماعی شکل داده و اصحاب رسانه یکی از متولیان جهاد تبیین در شرایط فعلی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، عصر چهارشنبه، (۲۶ مردادماه) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران استان آذربایجان غربی اظهار کرد:امروزه دشمن جنگ رسانه بزرگی  علیه جمهوری اسلامی، انقلاب  و ارزش های اجتماعی شکل داده و اصحاب رسانه یکی از متولیان جهاد تبیین در شرایط فعلی  هستند.

وی با بیان اینکه امروزه دشمن به دنبال جنگ‌رسانه‌ای و تهاجم به ارزش‌های انقلاب است و باید با جهاد تبیین مقابل هجمه‌ها ایستاد، گفت: خبرنگاران در راستای آگاهی بخش به جامعه تلاش می‌کنند و دستاوردهای هر جامعه‌ای با هنرمندی خبرنگاران منعکس می‌شود و این امر نشان از اهمیت کار رسانه و خبرنگاری است.

عتباتی خاطر نشان کرد: وظیفه خبرنگاران تلاش در جهت ارتقای دانش ، آگاهی شهروندان، آگاهی از حقوق شهروندی و تکالیف شهروندی در حوزه های مختلف است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: امروزه جامعه از سطح پایین و نازل سواد رسانه ای رنج می برد چرا که اگر شهروندان سواد رسانه در همه حوزه ها برخوردار باشند شاهد بروز برخی تنش ها نخواهیم بود بنابراین خبرنگاران در ارتقای سواد جامعه نقش مهمی دارند.

وی افزود: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های دارای کمترین میزان جرائم مطبوعاتی در کشور است که این نشان دهنده مقید بودن اصحاب رسانه به قلم خود است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها و مطبوعات از ارکان دموکراسی در جوامع به شمار می‌روند و باید عملکردها نزد اهالی قلم و مطبوعات مورد نقد منصفانه قرار گیرد.

کد خبر 1206623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha