رزمندگان با تاسی از سالار شهیدان تمام هستی خود را فدای اسلام کردند

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تمام هستی خود را به خاطر اسلام داد، گفت: فرزندان ایران عزیز نیز به پیروی از سیدالشهدا(ع)وارد میدان شدند و سربلندی و غرور و افتخار آفریدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان امروز در مراسم تجلیل از آزادگان بازنشسته و شاغل فرهنگی استان زنجان اظهار کرد: کشور بزرگ ایران مدنیت هشت هزار ساله دارد که هیچ قوم و ملتی این سابقه را ندارد و کسی نمی تواند منکر ریشه هشت هزار ساله ایران شود.

 

آیت الله علی خاتمی گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی، ما به نوعی شاهد جنگ جهانی سوم بودیم که ۴۷ کشور رسماً علیه ایران از دولت عراق حمایت سیاسی، اقتصادی و ... داشتند و وجود اسیر از ۱۷ کشور دنیا دلیلی بر این مدعا است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به بخشی از تاریخ ایران، گفت: هر زمان حمله خارجی به کشور ما شده، بخشی از این پاره تن جدا شده است و تنها در دوران جمهوری اسلامی بود که جنگ جهانی رخ داد و ۸ سال به طول انجامید اما هیچ بخشی از این کشور جدا نشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تمام هستی خود را به خاطر اسلام داد، بیان داشت: فرزندان ایران عزیز نیز به پیروی از سیدالشهدا(ع)وارد میدان شدند و سربلندی و غرور و افتخار آفریدند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در این هشت سال جنگ تحمیلی همه اقشار، فرهنگیان، دانش‌آموزان، طلاب، اساتید و هر کس که دل در گرو انقلاب و تمامیت ارضی سرزمین داشت، آمدند و مجاهدت کردند که البته هزینه سنگینی هم داده شد اما ارزشش را داشت.

 

آیت الله خاتمی در پایان با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: این ایام، ایام افتخارات شهدا، جانبازان و شما سرافرازان آزاده هست که برای سربلندی و اقتدار این کشور جانانه و مردانه ایستادید.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: امروز سعادتمند هستیم که به بهانه سالروز بازگشت آزادگان سرافراز، در خدمت شما عزیزان آزاده هستیم و به حضور شما افتخار می کنیم.

 

علی اسماعیلی گفت: در استان زنجان ۹۳ فرهنگی بازنشسته و شاغل، ۴۲۵ جانباز، ۴۹ معلم شهید و بیش ۵۰۰ نوجوان شهید داریم که این آمار نشان دهنده اهمیت حوزه تعلیم و تربیت و جایگاه والای آن در بین عزیزان بوده و ما نیز افتخار میکنیم که در این سنگر هم رزمشان هستیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آزادگان، تصریح کرد: شما عزیزان الماس های صیقل یافته دوران آزادی هستید که امروز سرافرازانه قد علم کرده اید و انشاا... از صبر و استقامت شما درس بیاموزیم تا در مسیر تربیت نسل آینده موفق تر از پیش ظاهر شویم.

 

کد خبر 1206625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha