کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر ۶ سال رایگان می شود

جاتن گفت: کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر ۶ سال رایگان انجام خواهد شد و کودکان با کم شنوایی شدید و ناشنوا ارجاع داده شده و از ماه های آینده به صورت رایگان کاشت حلزون برای آنها انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «راحله جاتن» در خصوص ارائه خدمات به کودکان کم شنوا و ناشنوا بیان کرد: سازمان بهزیستی از بدو تولد همه کودکان را غربالگری غربالگری می کند و در تمامی بیمارستان های استان قزوین این کار انجام می شود.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته در بین مواردی که مورد ارزیابی قرار گرفتند 719 مورد مشکوک و، 84 مورد هم کم شنوا و ناشنوا تشخیص نهایی داده شدند که برای دریافت سمعک و کاشت حلزون معرفی شدند.

 

وی عنوان کرد: از سال گذشته در زمینه خرید تجهیزات افزایش اعتبارات داشتیم البته با وجود افزایش اعتبار، افزایش قیمت را هم شاهد بودیم و در سال گذشته 900 سمعک خریداری کرده و حتی کودکانی که باید کاشت حلزون داشته باشند را به بیمارستان های تهران ارجاع داده و عمل کاشت حلزون برای آنها انجام شد.

 

جاتن اعلام کرد: در زمینه تعمیرات کاشت حلزون اعتبارات خوبی داشتیم و تا آنجا که توانستیم به مراجعه کنندگان خدمات ارائه دادیم؛ با توجه به افزایش قیمت ها تا آنجا که اعتبارات استانی پاسخگو باشد سعی می کنیم حمایت و پشتیبانی های لازم را داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر 128 کودک کم شنوای زیر هفت سال را داریم و تمرکز ما روی این کودکان است زیرا هرچه مداخلات توانبخشی و درمانی زودتر صورت گیرد کار با موفقیت بیشتری انجام می شود.

 

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: بعد از اینکه سمعک و باتری های سمعک در اختیار کودکان قرار داده شد و همچنین کاشت حلزون انجام شد، مرکز توانبخشی روزانه ناشنوایان را داریم که در این مرکز کودکان کم شنوا و ناشنوا از خدمات توانبخشی نظیر گفتار درمانی و تربیت شنیداری و خدمات مشاوره ای بهره مند می شوند.

 

وی خاطر نشان کرد: تمرکز بر این است این کودکان با استفاده از سمعک و گروهی هم با کاشت حلزون به مدارس عادی راه پیدا کنند.

 

جاتن یادآور شد: ما درخواست خرید 500 دستگاه سمعک را ارائه داده ایم که ان شاالله انجام شود و موضوع دیگری که از طریق سازمان بهزیستی کشور پیگیری می شود این است که کاشت حلزون شنوایی برای کودکان زیر 6 سال رایگان انجام خواهد شد و کودکان با کم شنوایی شدید و ناشنوا ارجاع داده شده و از ماه های آینده به صورت رایگان کاشت حلزون برای آنها انجام می شود.

 

کد خبر 1206651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha