تولیدات فرهنگی و هنری سه مسجد در قالب نمایشگاه معرفی می شود

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان گفت: به مناسبت روز جهانی مساجد، تولیدات و توانمندی های سه مسجد شهرستان در قالب نمایشگاهی واقع در مصلی بجنورد معرفی می شود.

«محمد محمدزاده قانعی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: به مناسبت روز جهانی مسجد، از فردا جمعه به مدت سه روز تولیدات و توانمندی های سه مسجد قبور سادات، امامزاده غیبی و مسلم بن عقیل(ع) شیروان در قالب نمایشگاهی واقع در محل مصلی بجنورد برپا و به نمایش گذاشته می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای شهرک ولیعصر(عج) مسجد مسلم بن عقیل (ع) شیروان عنوان کرد: هدف از انتخاب این سه مسجد در سطح استان شناسایی تولیدات، آثار، توانمندی، عرضه و فروش و معرفی محصولات به عموم مردم است که قطعا مردم گنجینه فرهنگ ها از این گونه نمایشگاه ها استقبال بی نظیری می کنند.

 

محمدزاده قانعی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار سه مسجد شهرستان که شامل البسه، گلیم، تابلو فرش، سبزی خشک بسته بندی شده، انواع میوه خشک، گیاهان دارویی، ترشیجات، مواد غذایی و خوراکی مانند انواع فتیر، نان، کشک محلی و غیره که توسط بانوان توانمند شهرستان به بهترین و باکیفیت ترین روش تهیه و برای عموم که علاقه مند به خرید هستند به فروش می رسد و برپایی این نمایشگاه فرصت خوبی جهت ارائه و فروش محصولات و کمک برای درآمدزایی فروشندگان خصوصا اکثر که زنان سرپرست خانوار هستند، می باشد.

 

محمدزاده قانعی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده مسجد  مسلم بن عقیل(ع) شیروان خاطرنشان کرد: تاکنون سه کارگاه اشتغالزایی، گلیم، تابلو، پوشاک، خیاطی، سبزی و غیره در این مکان اقدام به فعالیت کرده و همچنان ادامه دارد که برای 20 نفر به صورت مستقیم و 50 نفر غیرمستقیم اشتغالزایی انجام شده که بیشتر افراد زنان سرپرست خانوار بوده اند.

 

به پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با تصویب وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی در اجلاس تهران، هفته جهانی مسجد از سی و یکم مردادماه برابر با 21 اوت، همزمان با سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل، برگزار می شود. 

 

کد خبر 1206673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha