تلاش دولت رفع نواقص و تقویت زیرساخت های اربعین است/ فضاز سازی اربعین در استان شایسته زوار اربعین باشد

بهرام نیا با بیان اینکه تلاش دولت برای رفع نواقص و تقویت زیرساخت های اربعین حسینی در استان است، گفت: اربعین حسینی مردمی و گرداننده آن مردم هستند و هر جایی که مردم وارد کار شده اند موفق بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام ، استاندار ایلام در جلسه ستاد اربعین استان با حضور سردار شمشیری، نماینده ویژه ستاد اربعین کشور با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور و بر شمردن صفات  و ویژگی های آزادگان و مشقات دوران اسارت و الزام به تکریم این قشر از جامعه در خصوص لزوم برگزاری باشکوه اربعین در استان، اطهار کرد: به عمل کار برآید نه به سخن، مردم و زائران باید خدمات ارائه شده را در عمل ببینند و لمس کنند.

 

«حسن بهرام نیا» با تاکید بر اینکه اربعین مردمی است، چرا که گرداننده آن مردم هستند، ابراز کرد: در شهرستانهای زائرپذیر فرمانداران باید تلاش کنند که فضای شهرها را به سمت اربعین ببرند، از هیچ فرمانداری نمی پذیرم که تبلیغات محیطی نداشته باشد.

 

وی با بیان اینکه صفر تا صد کارها در شهرستانها بر عهده فرمانداران به عنوان رئیس ستاد اربعین و همچنین ائمه جمعه است، یادآور شد: در حال حاضر روزانه چهار تا پنج هزار زائر از مرز مهران تردد می کنند که با توجه با این که این جمعیت با نزدیکتر شدن به ایام اربعین بیشتر می شود باید در خدمات رسانی به زائران سرعت بیشتری بکار گیریم.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: کاستی هایی از قبل در حوزه زیرساختها و موضوعات مربوط به اربعین وجود دارد که باید به صورت نسبی حل شود چرا که مردم می بینند و ما را قضاوت می کنند.

 

‍ ‌بهرام نیا با اشاره به اینکه تلاش دولت رفع کاستی‌ها و تقویت زیرساخت‌های اربعین است و لحظه ای از آن عدول نخواهد کرد، گفت: اربعین آبروی استان است‌ و شبانه‌روز در حال تکمیل چهارخطه کردن محور ایلام-مهران هستیم.

 

‌‌وی با تاکید بر اینکه لزوم فضا سازی و فضای فرهنگی باید در خور شأن زائران اربعین باشد، گفت: از ظرفیت‌های بالقوه سپاه در اربعین استفاده می شود.

 

‌‌استاندار ایلام با اشاره به اینکه عملکرد فرمانداران در امور اربعین رصد می‌شود، افزود: ستاد مردمی در تأمین آذوقه و مایحتاج زائران تمهیدات لازم را به‌عمل آورند. مشکل آب و برق برای اسکان زائران حل شود.

 

بهرام نیا بیان کرد: ‌‌ اربعین باید مردمی باشد و گرداننده اصلی مردم هستند و هر جا که مردم پای‌کار و در صحنه باشند با کمترین مشکل مواجه می‌شویم.

 

و‌ی ابراز کرد: اربعین باید مردمی باشد و گرداننده اصلی مردم هستند و هر جا که مردم پای‌کار و در صحنه باشند با کمترین مشکل مواجه می‌شویم.

 

استاندار ایلام یادآور شد: ۷۸۰ میلیارد تومان برای پروژه های اربعین حسینی در استان ایلام عقد قراداد شده است که هنوز این اعتبارات اختصاص نیافته است و باری که به عهده گذشتگان بودن است با دستان خالی ظرف ۸ ماه در دست اقدام دارد.

‌گفتنی است، این نشست هم اکنون با حضور سردار شمشیری نماینده ویژه ستاد مرکزی اربعین کشور در شهر مهران در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

کد خبر 1206678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha