۱۸ درصد تعهد اشتغال محقق شد

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۸.۶ درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شده است.

«مهدی سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: تعهد اشتغال این شهرستان برای امسال، سه هزار و 142 نفر است که تاکنون 18.6 درصد آن توسط 6 دستگاه اجرایی محقق شده که پنجمین شهرستان استان در تحقق اشتغال هستیم.

 

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیروان عنوان کرد: اعتبار مجوز خانگی امسال، پنج هزار و 300 میلیارد ریال است که شیروان در بحث پشتیبان مشاغل خانگی در استان دارای رتبه نخست می باشد، همچنین دو هزار و 760 میلیارد ریال از سامانه کارا برای طرح های ویژه تخصیص یافته است.

 

سعیدی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید به تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال عمل کنند و از مسئولان شهرستان انتظار می رود کسانی که دارای یک حرفه هستند و آموزش لازم را در شغلی دیده اند، برای معرفی آنها به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

 

وی به نحوه عملکرد سازمان‌ها و ادارات مختلف مبنی بر تحقق تعهداتشان در زمینه اشتغالزایی در شهرستان اشاره کرد و افزود: برخی ادارات از جمله میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت موفق به تحقق درصد خوبی از تعهدات خود شده‌اند، دستگاه‌های اجرای باید در زمان تعریف طرح‌های مختلف صنعتی خود به موضوع زمینه‌های اشتغال توجه داشته و آمار مربوطه را در سامانه رصد ثبت کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه استخدامی‌های دولتی درون هر دستگاه و اداره مشمول این سهمیه‌ها نیستند، تصریح کرد: میزان تعهد اعلام شده برای هر دستگاه در سامانه رصد صرفاً مربوط به اشتغال ایجاد شده آن دستگاه در حوزه بخش خصوصی از طریق صدور مجوز، پروانه، ارائه وام و تسهیلات و… است.

 

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شیروان گفت: ادارات شهرستان در صورت بروز هر گونه مشکل و اخلال در روند کاری خود در حوزه پیگیری تعهدات اشتغال باید با اداره کار شهرستان در تعامل و ارتباط باشند.

 

کد خبر 1206695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha