همایش معنوی سبط النبی در سنندج برگزار شد

همایش معنوی سبط النبی به مناسبت ایام جانسوز محرم‌الحرام در مجتمع افق با حضور بانوان بزرگوار اهل سنت و محبان اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کردستان، «حجت‌الاسلام احمد حاتمیان» صبح امروز پنج شنبه ۲۷ مرداد در همایش سبز النبی اظهار کرد: طبق آیات قرآن کریم؛ پیامبر اکرم (ص) در ازای هدایت بشر جز محبت به خاندانش مطالبه‌ای نداشت و حتی در روایات است که مردم مصمم شدند با توجه به اینکه پیامبر کار رسالت مردم را عهده‌دار بود پولی جمع کنند و جهت رتق وفتق زندگی رسول الله به ایشان تقدیم کنند که آیه‌ای نازل شد که ای رسول خدا به مردم بگو قرار نیست از شما پولی اخذ شود جز اینکه محبت و مودت اهل بیت را در دل داشته باشید.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به ارادت شیعه و سنی به ائمه اطهار (ع) افزود: ارادت به وجود مقدس ائمه اطهار بین شیعه و سنی به عنوان یک ارزش و آرمان مهم است که از ما و از بینش ما جدا نیست.

 

در ادامه حاج ماموستا سیداحسن حسینی درباره این مراسم معنوی تصریح کرد: بی‌شک حضور بانوان در این محفل خالی از عنایت حضرت حق نیست و وظیفه ما درقبال نهضت عاشورا در سه نکته که توسط حضرت ختمی مرتبت تذکر داده شده مشخص می‌شود.

 

 امام جمعه شهرستان سنندج تربیت فرزندان براساس حب النبی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: محبت پیامبری که انتظار داریم در روز قیامت شفیع ما باشد با این سبک تربیت باعث عاقبت بخیر شدن در دنیا واخرت را شاهد خواهیم بود و اگر تربیت فرزند برمبنای دین باشد در قیامت صالحات و باقیات خواهد بود.

 

ماموستا حسینی عنوان کرد: والدین باید اولاد خود را به محبت اهل بیت عصمت و طهارت تربیت کنند تا دلی پاک داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: تربیت باید تربیت قرآنی باشد چرا که بدون تردید فرزند با تربیت قرآنی هرگز آلوده به بسیاری از آسیب‌ها نخواهد شد.

 

کد خبر 1206697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha