اجرای تعزیه حضرت ابوالفضل(ع) در میدان ولی سلطان کاشان

میدان ولی سلطان کاشان که این شب‌ها تکیه عزاداری ابا عبداله الحسین(ع) است، میزبان گروه تعزیه خوانی سیدالشهدا به سرپرستی محمد علی کاظمیان از مشکات بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، عزاداران هیئت شاهزاده علی اکبر(ع) میدان ولی سلطان کاشان در ماه محرم همراه با شهروندان به تماشای تعزیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) که به اهتمام فرهنگ‌سرای معراج سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان اجرا شد، نشستند.


میدان ولی سلطان که این شب‌ها تکیه عزاداری ابا عبداله الحسین(ع) است، میزبان گروه تعزیه خوانی سیدالشهدا به سرپرستی محمد علی کاظمیان از مشکات بود.

 

این گروه ۱۷ نفره با به تصویر کشیدن رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های حضرت ابوالفضل العباس(ع) در واقعه کربلا پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و آشنایی نسل جوان، تعزیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) را اجرا کرد.

 

در این مراسم که با حضور و استقبال پرشور شهروندان سوگوار و عزادار مواجه شد، اولیا خوانان(نیکان) و اشقیا خوان‌ها( مخالفان) به اجرای صحنه‌هایی از تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و همچنین به شرح دلاوری‌ها و رشادت‌های آنان در واقعه کربلا پرداختند.

 

اولیاخوانان (نیکان) شامل ابوالفضل درج‌سنگ در نقش امام حسین(ع)، علی سعیدزاده در نقش حضرت ابوالفضل(ع)، سیدمجتبی رضائی در نقش حضرت زینب(س)، سید محمدطاها رضایی در نقش حضرت سکینه(س)، محمدحسین شاکری در نقش حضرت علی اکبر(ع) و مهدی عباس‌زاده در نقش حضرت قاسم(ع) و اشقیا خوان‌ها( مخالفان) متشکل از ابوالفضل عباس‌زاده درنقش ابن سعد، جواد کاظمیان در نقش سنان، وحید رازیانی در نقش حرمله، محمدعلی کاظمیان در نقش شمر و حکیم بن طفیل با همراهی امید دوستکام، محمد شبانی، سیف الله شاکری، رسول عربی در گروه موزیک و همچنین محمد محمدازه، وحید رازیانی، مرتضی محمدی و مهدی کارگر در بخش تدارکات، اجرای این تعزیه را بر عهده داشتند.

 

کد خبر 1206752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha