آزادگان باید روحیه ایستادگی و مقاومت را به نسل آینده منتقل کنید

محمدی گفت: آزادگان در دوران دفاع مقدس، مشقت های زیادی را متحمل شدند و باید روحیه ایستادگی و مقاومت را به نسل آینده منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، امروز ۲۷ مردادماه مراسمی به مناسبت بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن جلسات آموزش و پرورش کرمانشاه برگزار و از آزادگان فرهنگی تجلیل شد.

 

سلمان محمدی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و تبریک بمناسبت فرارسیدن سالروز ورودآزادگان به کشور اظهار کرد: آزادگان دلاور و سرافراز با الهام از مکتب انسان‌ساز اسلام و سیره ائمه اطهار (ع) و با درس گرفتن از زندگی انقلابی و حماسه‌ساز حضرت زینب (س) که اسوه صبر و پایداری بود، قله‌های بلند آزادی و آزادگی را فتح کردند و با مقاومت و پایمردی و صبر و ایمان طعم تلخ شکست و ناکامی را بر دشمنان و حقارت و سرافکندگی را بر متجاوزان این مرز و بوم چشاندند؛ درسی که نباید هیچ‌گاه از یاد مستکبران جهانی و حامیان آنان به‌ویژه آمریکای جنایتکار برود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، یادآور غیرت، شرافت و اراده راسخ مردانی است که در راه دفاع از سرزمین و اسرار نظامی، در برابر سخت‌ترین ناملایمات جوانمردانه ایستادگی کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: آزادگان با الهام گرفتن از مکتب اسلام و همچنین با درس گرفتن از صبر و استقامت حضرت زینب(س) که اسوه صبر و پایداری بود، توانستند با سربلندی از دوران اسارت عبور کنند و شکوه مقاومت و سرافرازی را بر لوح درخشان ایران اسلامی ثبت کنند.

 

محمدی با اشاره به اینکه  آزادگان فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند که رئیس آن حضرت امام خمینی(ره) بود تصریح کرد: تأثیرپذیری فرهنگ شهر از فرهنگ جبهه و جنگ مقاومت در اسارت  است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه یاد آور شد: ایستادگی و مقاومت آزادگان سرافراز در طول سال های سخت اسارت نه تنها روحیه دشمن را خرد کرد بلکه ملت ایران را رو سفید و سربلند و همگان را به تعظیم و احترام در مقابل سرو قامتان همیشه استوار کشور وادار کرد و قدرت های جهانی متوجه شدند در صورت مواجهه با ملت ایران با حریفی سخت و مقاوم مواجه هستند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از آزادگان تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1206774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha