پیش بینی شرکت ۴۰ هزار زائر خراسان جنوبی در پیاده روی اربعین

نوفرستی گفت: با توجه به استقبال مردم خراسان جنوبی، پیش بینی می شود امسال ۴۰ هزار نفر در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند.

«ابوالفضل نوفرستی» در گفتگو با خبرنگار شبستان از بیرجند اظهار داشت: تاکنون 28 هزار و 500 نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین از خراسان جنوبی در سامانه سماح ثبت نام کردند و با توجه به باز بودن سامانه ثبت نام، پیش بینی می شود تعداد زائران به حدود 40 هزار نفر برسد.

 

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از افراد ثبت نام شده حدود 300 نفر به صورت هوایی، 400 نفر با قطار، 11 هزار نفر درخواست تردد با اتوبوس داشته‌اند و مابقی هم با وسایط نقلیه شخصی تا مرز خواهند رفت و سپس وارد کشور عراق خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت مرز برای ورود زائران در نظر گرفته شده است، افزود: بیش از 60 درصد زائران از مرز مهران وارد کشور عراق می شوند.

 

نوفرستی با توجه به درخواست 11 هزار نفر از شهروندان استان برای تأمین اتوبوس برای ایاب و ذهاب گفت: جلسات متعددی با اداره کل راهداری برگزار شده و با توجه به ورود همه دستگاه های اجرایی، امید است اتوبوس های مورد نیاز برای ایاب و ذهاب زائران فراهم شود.

 

وی هزینه هوایی برای اعزام به عتبارت را 6 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: زائران چه به صورت هوایی یا زمینی وارد نجف شوند، فاصله حدود بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر تا کربلا را پیاده روی می کنند.

 

وی گریزی به گرمی هوا زد و از زائران خواست حتی‌الامکان با محارم سفر کرده و از آوردن اطفال به این سفر خودداری کنند و برای جلوگیری از گرمازدگی احتمالی، شب‌ها پیاده روی کنند.  

 

مدیر کل حج و زیارت  خراسان جنوبی همچنین از زائران خواست توجه ویژه به مسائل قومی قبیله ای، ایجاد تفرقه دشمنان و... داشته باشند چرا که دشمن به روش های مختلف قصد ایجاد تفرقه و نفاق بین زائران دارد.

 

نوفرستی ضمن تأکید سفر بانوان با محارم در این سفر گفت: زائران باید اقلام مورد نیاز، هزینه سفر و... را به همراه داشته و با توجه به کثرت جمعیت، مواظب سارقان، وسایل شخصی و اموال خود در این سفر باشند.

 

وی از برگزاری جلسات آموزشی سرگروه ها خبر داد و با بیان اینکه سرگروه ها از افراد قابل اعتماد و امین، وابسته به مساجد و هیأت های مذهبی و دفاتر زیارتی هستند، تعداد دفاتر زیارتی استان را 33 دفتر اعلام کرد و گفت: بیشترین زائران ثبت نام شده از بیرجند هستند.

 

مدیر کل حج و زیارت  خراسان جنوبی با بیان اینکه نوع واکسن تزریقی ملاک نیست و همه نوع واکسن قابل پذیرش است، یادآور شد: زائران زیر 12 سال نیاز به تزریق واکسن ندارند و افراد بالای 12 سال هم باید دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند و چنانچه از زمان تزریق دوز دوم 6 ما گذشته باشد باید دوز یادآوری را هم تزریق کنند.

 

نوفرستی با اشاره به این مهم که اعزام زائران از هفته آینده شروع می شود، افزود: برای تعیین تکلیف مهلت گذرنامه‌ها نیز این مهم تا هفته آینده توسط پلیس مهاجرت اعلام خواهد شد.

 

وی در پایان از زائران خواست به نحوی سفر کنند که کمترین اقامت را در عراق داشته باشند تا زمینه برای زیارت تعداد بیشتری از افراد فراهم شود.

 

 

 

کد خبر 1206784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha