جشن روز خبرنگار در بندر عباس برگزار می شود

اکسیر از برگزاری جشن روز خبرنگار در بندر عباس خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم این مراسم با تاخیر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، «علی اکسیر» در گفتگویی خبری با تاکید بر اینکه صاحبان امتیازو مدیران رسانه ها  مراقب باشند مشمول اعمال ماده ۱۶ قانون مطبوعات نشوند اظهار کرد: مطابق این ماده از قانون مطبوعات عدم انتشار منظم نشریه در یک سال اگر بدون عذر موجه و به تشخیص هیات نظارت باشد موجب لغو پروانه انتشارخواهد بود.

 

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان افزود: صاحب امتیاز موظف است ظرف شش ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر این صورت با یک بار اخطار کتبی‌و دادن فرصت ۱۵ روز دیگر در صورت عدم عذر موجه اعتبار پروانه از بین می‌رود.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه در سال گذشته مجوز برخی از نشریات هرمزگان باطل شد و امکان اعمال ماده 16 در سالجاری برای رسانه های غیرفعال وجود دارد.

 

اکسیر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۵ مجوز فعال مطبوعات و پایگاه های خبری  در استان وجود دارد که هشت مجوز روزنامه، ۲۵ هفته نامه، ۶ دوهفته نامه و هفت ماهنامه را شامل می شود اضافه کرد: ۸۲ پایگاه خبری الکترونیک برخط در استان مجوز فعالیت دارند.

 

وی ابراز کرد: متاسفانه تاکنون خبرگزاری فعال دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هرمزگان نداشته ایم اما تلاش می کنیم زمینه رشد و شکوفایی رسانه های نوپا را فراهم کنیم.

 

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های هرمزگان از نبود نشریات و مجلات تخصصی در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه استان هرمزگان تاکنون نتوانسته مجوزی برای موسسات مطبوعاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد.

 

وی اذعان کرد: یک هزار و ۷۵۷ خانم مدیریت رسانه ها را بر عهده دارند که ۱۹ درصد مجموع مجوزها را شامل می شود و در این بین در سال های اخیر بانوان هرمزگان توانسته اند با کسب مجوز زمینه اشتغال افراد علاقه مند به حوزه رسانه را فراهم کنند.

 

اکسیر خاطر نشان کرد: این در حالی است که هفت هزار و ۴۷۹ آقا به عنوان صاحب امتیاز و مدیر مسئول رسانه ها در کشور فعالیت می کنند که 98/80 درصد مجوزها را شامل می شود.

 

وی از برگزاری کلاس های تخصصی خبرنگاری، صفحه آرایی، فتوشاپ و کارگاه های آسیب شناسی مطبوعات با حضور اساتید برجسته کشوری خبر داد و یاد آور شد: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از هفته نامه های  محلی، روزنامه ها و نمایندگی خبرگزاری ها و پایگاه های خبری از دفترکار مناسب جهت فعالیت برخوردار نیستند.

 

کد خبر 1206808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha