۳ خط پدافندی برای رفع کمبود آب شرب شهرکرد اجرا شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای رفع مشکل آب شرب شهرکرد متخصصانی از سراسر کشور به صورت جهادی اقداماتی که باید ظرف سه ماه به طول می‌انجامید را در یک هفته اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد «غلامعلی حیدری» در بازدید از طرح انتقال پدافندی عمان سامانی اظهار داشت: چشمه کوهرنگ اگرچه در مسیر سیلاب قرار نداشت اما با وقوع سیلاب روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل آلود شد و میزان کدورت به اندازه‌ای شد که از مدار مصرف خارج شد.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای علتیابی این رخداد که نادر است تیمی از دانشگاه شهرکرد انتخاب شده است تا علت آن به طور علمی و دقیق اعلام شود.

 

 وی با بیان اینکه ۶۰ درصد آب شرب شهرکرد از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود، تصریح کرد: مشکل زمانی تشدید شد که در سال های گذشته برای این خط انتقال، طرح پدافندی پیش بینی نشده بود از همین رو برای رفع این مشکل سه طرح پدافندی در دستور کار قرار گرفت.

 

حیدری ادامه داد: یک خط از سامان وارد مدار شد که در روز ۱۰۰ لیتر بر ثانیه و در شب ۱۳۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار شد و طرح عمان سامانی نیز که امروز وارد مدار شد و حدود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب به شهرکرد انتقال می‌دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: یک طرح نیز تحت عنوان فدک تا پایان هفته وارد مدار می‌شود که بر این اساس می‌توان گفت نیاز شهرکرد به آب شرب تامین می‌شود.

 

کد خبر 1206831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha