معرفی جاذبه‌های کردستان جذب گردشگری خارجی را تقویت می‌کند

جعفرپور گفت: متولیان امر با معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کردستان می‌توانند زمینه جذب گردشگران داخلی و به‌ویژه خارجی را در این منطقه تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، جمشید جعفرپور عصر پنجشنبه ۲۷ مرداد‌ماه با حضور در روستای گردشگری نگل و بازدید از قرآن تاریخی و مجتمع گردشگری پل میرخان در این روستا، اظهار کرد: استان کردستان ظرفیت‌های ارزشمندی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و مسئولان مربوطه و متولیان امر باید تمامی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های تاریخی، گردشگری، فرهنگی و طبیعی کردستان را بیش از پیش به جهانیان معرفی کنند.

 

 

مدیرکل حقوقی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، افزود: فراهم کردن و تقویت زیرساخت‌های گردشگری به‌منظور توسعه همه‌جانبه کردستان، به‌‌صورت استانی و ملی در دستور کار وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

 

 

وی یادآور شد: امید است با همکاری و تعامل میان بخش‌های خصوصی و دولتی، شاهد توسعه صنعت گردشگری در کشور باشیم.

 

 

مدیرکل حقوقی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین از اقامتگاه بوم‌گردی شانشین مریوان بازدید کرد.

 

 

در این بازدید نیز بر احیای سنت‌ها و آیین‌های قدیمی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی کردستان در راستای رونق اشتغال و اقتصاد و توسعه صنعت گردشگری در منطقه تأکید شد.

 

 

کردستان یکی از مقصدهای مهم گردشگری در غرب کشور است

 

 

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در این بازدید گفت: کردستان با داشتن جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی و ظرفیت‌های مناسب، به یکی از مقصدهای مهم گردشگری در غرب کشور تبدیل شده است.

 

 

یعقوب گویلیان اظهار کرد: روستای نگل گنجینه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری مذهبی، تاریخی و طبیعی در کردستان است که در تمام ایام سال همواره میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور است.

 

 

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، قرآن و موزه نگل را از جمله آثار تاریخی و ارزشمند در این روستا نام برد و افزود: این قرآن مقدس یکی از مهم‌ترین قرآن‌های تاریخی کشور است که اهالی روستا مسئولیت نگهداری و حفاظت از آن را بر عهده دارند.

 

 

وی عنوان کرد: مجتمع گردشگری پل میرخان نیز  بزرگترین مجتمع در حوزه گردشگری تفریحی استان است که در جوار این روستای تاریخی و در محور منظر فرهنگی هورامان احداث می‌شود.

 

 

گویلیان میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه را ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: این مجتمع با بخش‌های متعددی از جمله پل معلق شیشه‌ای، زیپ لاین، رافتینگ، ایگل، رستوران، آلاچیق، شهربازی و هشت واحد اقامتی از  ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

 

 

گفتنی است؛ در حال حاضر ۳۴ اقامتگاه بوم‌گردی برای اسکان و پذیرایی از مسافران و گردشگران در استان کردستان وجود دارد.

کد خبر 1206838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha