۱۱۵ آزاده تالشی تجلیل شدند

به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، ۱۱۵ آزاده تالشی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، همایش تجلیل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولین محلی و خانواده‌های آزادگان در بقعه سید نیکی این شهرستان برگزار شد.

 

«کیا عاشوری» در این همایش با اشاره رشادت‌های آزادگان در دوران اسارت گفت: آزادگان در سخت‌ترین گذرگاه تاریخ،  کشور را از این گذرگاه  نجات داده و  فرهنگ ایثار و شهادت را درجامعه نهادینه کرده و دوران سخت اسارت را تجربه و امروز به عنوان یادگاران هشت سال دفاع مقدس جز‌و نامداران کشور در قلب مردم جای دارند.

 

فرماندار تالش با بیان‌اینکه آزادگان سند افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: در دوران دفاع مقدس که همه دنیا بر علیه ما بسیج شده بودند با وحدت و اتحاد توانستیم به پیروزی برسیم و امروز نیز باید در این شرایط سخت اقتصادی با اتحاد و همدلی از این شرایط عبور کنیم.

 

وی آزادگان را گنجینه‌های ارزشمندی  که فرهنگ انسا‌ن‌سازی دوران اسارت که در درون خود نهفته دارند دانست و تصریح‌کرد: آنان که در سال‌های درد و فراق، دور از دیار به سر می‌بردند، کوله‌باری از خاطرات تلخ و شیرین به همراه دارند که هرکدام از آن‌ها، درس بزرگی از استقامت و آزادگی است.

 

عاشوری با تاکید بر لزوم جمع‌آوری و تدوین تاریخ شفاهی ایثارگران و آزادگان دفاع مقدس و توجه بیشتر به تولید آثار فاخر فرهنگی، اظهارکرد: برای آشنایی نسل‌های بعدی انقلاب، باید خاطرات آزادگان در قالب مجموعه‌ای منظم و کتابی ماندگار به رشته تحریر درآید و منتشر شود زیرا امروز همه ما مدیون صبوری، رشادت و جان‌فشانی تک‌تک آزادگان سرافراز ایران اسلامی هستیم.

 

گفتنی است، در پایان این آیین از ۱۱۵ آزاده پرافتخار و سرافراز شهرستان تالش تجلیل شد.

 

شهرستان تالش ۱۲۸ آزاده را در خود پرورش داده که ۱۳ نفر از این آزادگان سرافراز پس از آزادی از زنجیر اسارت به همرزمان شهید خود پیوستند.

کد خبر 1206858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha