اعلام نرخ تبدیل جو به برنج سفید در استان گیلان

محمدی از اعلام نرخ تبدیل جو به برنج سفید در استان گیلان توسط ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: مدیران جهاد کشاورزی و اعضای کمیته اقدام مشترک بر فرآیند تبدیل شلتوک به برنج سفید در کارخانجات نظارت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «‌صالح محمدی» شامگاه (پنجشنبه ۲۷مرداد) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری از اعلام نرخ تبدیل جو به برنج سفید در استان گیلان توسط ستاد تنظیم بازار خبر داد و اظهار داشت: این قیمت بر اساس درجه بندی کیفی در میان هر کدام از برنجکوبی‌ها متفاوت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه در حال حاضر سه نوع کارخانه برنجکوبی در استان فعال است عنوان کرد: برای کارخانجات سنتی و معمولی نرخ ریالی هر کیلوگرم تبدیل شلتوک به برنج سفید هزار و ۶۰۰ تومان و ۲.۴ کیلوگرم برنج سفید به ازای ۱۰۰ کیلوگرم شلتوک در نظر گرفته شده است.

محمدی نرخ ریالی تبدیل شلتوک به برنج در کارخانجات سطح دو را هزار و ۷۵۰ تومان و نرخ تحویل برنج را دو و نیم کیلوگرم به ازای ۱۰۰ کیلوگرم شلتوک ذکر کرد و افزود: نرخ ریالی کارخانجات برنجکوبی رتبه یک نیز هزار و ۹۰۰ تومان و‌ تحویل برنج به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم دو هفت دهم کیلوگرم تعیین شده است.

وی با بیان اینکه نرخ‌های اعلام شده به شالیکوبی‌های استان گیلان ابلاغ شده است یادآور شد: هیچ تحمیلی در این زمینه وجود ندارد و بر اساس توافقی که بین کشاورز و شالیکوبی وجود دارد یکی از دو روش تبدیل شلتوک به برنج سفید انتخاب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اضافه کرد: مسئولیت نظارت بر فرآیند تبدیل شلتوک به برنج سفید در کارخانجات بر عهده مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها و بازرسی‌هایی که در قالب کمیته اقدام مشترک، اداره کل صمت، تعزیرات حکومتی و بسیج اصناف است‌.

محمدی تعرفه برداشت شلتوک برنج را هم برشمرد و ابراز داشت: دروگرها به ازای هر هکتار یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و این دستمزد برای کمباین‌های مخصوص برداشت برنج نیز در شالیزارهایی که به حالت سرپا هستند از ۲۳ گونی شلتوک به دست آمده سه کیسه شلتوک می‌باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستمزد کمباین‌های برداشت در شالیزارهای نیمه خوابیده از ۲۰ گونی شلتوک به دست آمده دو کیسه است و در شالیزارهای تمام خوابیده به ازای هر ۱۷ کیسه شلتوک یک کیسه باید دستمزد دریافت شود.

کد خبر 1206872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha