سیستان و بلوچستان ۵۱۴  آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: آزادگان استان ما ۵۱۴ نفر هستند که از این آمار تقریبا ۸۰ نفر در اثر جراحات جسمی و تالمات روحی و روانی در این چند ساله دارفانی را وداع گفته اند.

محمد ناظری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان گفت: به مناسبت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ۲۲ عنوان کل و ۱۱۶ برنامه اجرایی برگزار شد که از روز شنبه ۲۲ مردادماه، برنامه های هفته ورود آزادگان به میهن اسلامی آغاز شد و تا جمعه ۲۸ مردادماه ادامه داشت.

 

ناظری اظهار داشت: روز شنبه ۲۲ مرداد اولین جلسه ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای پردازش به تصمیم گیری در مورد چگونگی تقدیر و تکریم آزادگان برگزار شد و در کلیه فرمانداری ها نیز به تناسب این موضوع ۱۴ جلسه اجرا و تصمیمات لازم گرفته شد.

 

وی افزود: یکشنبه ۲۳ مرداد کارگروه تجلیل از آزادگان سرافراز مجددا با حضور نمایندگان نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی که این عزیزان ارکان اصلی تشکیل دهنده رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد بودند، برگزار شد و مجددا مصوبات ستاد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مرور و در خصوص چگونگی اجرای برنامه ها، تفاهم حاصل شد.

 

این مقام مسئول بیان داشت:  دوشنبه ۲۴ مرداد، فضاسازی محیطی در سطح استان و شهرستان آغاز شد و همه ادارات و نهادها موظف شدند که در راستای گرامیداشت ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان عزیز، فضاسازی تبلیغی، فرهنگی و محیطی داشته باشند.

 

ناظری تصریح کرد: هماهنگی خوبی با صدا و سیمای مرکز استان داشتیم در جهت معرفی آزادگان عزیز و خانواده های ایشان و استفاده از فرمایشات و خاطرات این عزیزان در برنامه های مختلف رادیویی و تلویزیونی که در شبکه استانی هامون پخش شد.

 

وی افزود: اردوی یکروزه آزادگان در شهرستان خاش دوشنبه ۲۴ مرداد در منطقه دره گل تفتان با همکاری مسئولین خاش و تفتان همراه با برنامه های متنوع و تجلیل از آزادگان برگزار شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: امسال با استقرار دولت انقلابی و بسیجی، معاون رئیس جمهور از ۱۰ روز قبل ابلاغیه ای را تهیه و تدوین کرده و به سراسر کشور ابلاغ کرد و تمام استانداران و مدیران دستگاه ها موظف شدند که از آزادگان در تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی تجلیل شود و در استان ما هم این ابلاغیه مجددا از طریق استانداری و بنیاد شهید پیگیری شد.

 

وی با اشاره به اینکه آزادگان استان ما ۵۱۴ نفر هستند که از این آمار تقریبا ۸۰ نفر در اثر جراحات جسمی و تالمات روحی و روانی در این چند ساله دارفانی را وداع گفتند، اظهار داشت: پیامکی به عنوان تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن به تمام آزادگان و خانواده های آزادگان متوفی ارسال شد.

 

ناظری ادامه داد طرح "سپاس" در بسیاری از شهرستانها اجرا شد که طی آن بنیاد شهید با کمک دستگاه های اجرایی، فرمانداری ها، ائمه جمعه و مسئولین از خانواده های محترم ایثارگران در مناسبت های مختلف سرکشی به عمل می آورند.

 

وی با اشاره به آغاز برنامه اهدای خون توسط آزادگان در سراسر استان از روز سه شنبه ۲۵ مرداد، بیان کرد: مستند آزادگان، تیزر و برنامه های تولیدی که کار مشترک صدا و سیمای استانی و استدیو ایثار بنیاد شهید استان است در برنامه های تلویزیونی در این ایام پخش خواهد شد.

 

این مقام مسئول گفت: چهارشنبه ۲۶ مرداد، روز اصلی تجلیل از آزادگان، مراسم محوری گردهمایی بزرگ آزادگان در مراکز شهرستان ها برگزار شد و در زاهدان این مراسم با عنوان "آزادگان، بچه های حاج قاسم، سردار پرافتخار" در سالن تالار جهاد کشاورزی با حضور مسئولین استان و آزادگان برگزار شد.

 

وی با اشاره به سخنرانی آزادگان در ادارات کل در ظهر روز ۲۶ مرداد انجام شد، افزود: پنجشنبه  ۲۷ مرداد مراسم قرائت زیارت عاشورا در محل ستاد بنیاد شهید استان، با هدف گرامیداشت شهدای غریبی که در اسارت به شهادت رسیدند برگزار  شد و طی آن از آزادگانی که وابسته به هیچ ارگان و اداره ای نیستند تجلیل شدند.

کد خبر 1206883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha