سالروز شهادت حضرت علی ابن حمزه (ع) به بهترین شکل برگزار شود

آیت الله دژکام گفت: ۲۳ محرم، شهادت حضرت علی ابن حمزه (ع) است و گرامیداشت مناسبت های مربوط به امامزادگان واجب التکریم (ع) را باید در اولویت قرار دهیم و سالروز شهادت را باید به بهترین شکل با سوگواری در حرم مطهر ایشان برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 28 مرداد) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: برای روز قیامت باید اعمال خود را محاسبه کنیم و محاسبه از گام ‌های مهم طریق معنویت است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: مالک یوم دین و پروردگار متعال، روز قیامت به اعمال جزا می دهد و باید میزان برای اعمال خود قرار دهید و اعمال را در میزان قبل از اینکه روز قیامت عمل را وزن کنند، وزن کنیم.

وی اضافه کرد: در مقابل نماز امام علی (ع)، نماز ما وزنی ندارد و به فرموده امام سجاد (ع)، اعمال امام علی (ع) را بخوانید که ما هر چه عمل کنیم به ایشان نمی رسیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: غفلت از روز قیامت، تمام سبک زندگی ما را بهم می زند و با غفلت از قیامت از سبک زندگی اسلامی و تمدن نوین اسلام عقب می افتیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) گفت: شهادت امام سجاد (ع) در 2 روایت و یکی ۱۲ ماه محرم و یکی ۲۵ محرم است و باید مجالس سینه زنی و سوگواری برای امام چهارم شیعیان (ع) را در سومین حرم اهل بیت (ع) با عظمت خاصی برگزار کنیم.

آیت الله دژکام افزود: سینه زنی در سوگ امام سجاد (ع) سه سال است که در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) شروع شده و از خواهران و برادران ایمانی می خواهیم که به این مهم توجه ویژه کنند.

وی اضافه کرد: ۲۳ محرم، شهادت حضرت علی ابن حمزه (ع) است و گرامیداشت مناسبت های مربوط به امامزادگان واجب التکریم (ع) را باید در اولویت قرار دهیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) نه تنها مورد توجه مسلمانان و شیعیان و شیرازی ها قرار دارد بلکه مورد توجه گردشگران خارجی قرار می گیرد و سالروز شهادت با عظمت این فرزندزاده امام هفتم (ع) را باید به بهترین شکل با سوگواری در حرم مطهر ایشان برگزار کنیم.

وی با اشاره به هفته صنایع دفاعی گفت: این صنایع از قدیم در شیراز وجود داشته و امروز هم مراکز مهمی در صنایع دفاعی وجود دارد و از نقاط قوت شیراز است که باید تقویت شود.

امام جمعه شیراز با تشکر ویژه از نیروهای مسلح ارتش و سپاه ادامه داد: امیدواریم با همکاری دولت این صنایع توسعه پیدا کند و شاهد قوت و قدرت نظامی باشیم که می تواند درآمد برای استان فارس باشد.

وی با اشاره به جهش ملی مسکن در دولت آیت الله «رئیسی» گفت: تحقق چهار میلیون مسکن مهم است ودر استان فارس باید با جدیت آن را دنبال کنیم و شورای عالی مسکن استان به زودی تشکیل شود و کارهای اجرایی و عملیاتی را به مردم گزارش دهیم.

امام جمعه شیراز در مورد «سلمان رشدی» به عنوان انسان از خدا بی خبر و مرتد و از دین برگشته گفت: توهین و جسارت به مقدسات دیگران غلط است و ما دست از عقاید خود برنخواهیم داشت و دشمنان باید از راه غلط خود دست بردارند و امروز شاهد هستیم که یک جوان ۲۴ ساله آمریکایی، «سلمان رشدی (لعنت الله علیه)» را زده که مسلمان است و در آمریکا متولد و بزرگ شده است.

کد خبر 1206944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha