همایش موثران امور مسجد در آرادان  برگزار می شود

حجت‌الاسلام شریفی نیا ازبرگزاری همایش بزرگ هیئت امنا و پایگاه‌های بسیج، ائمه جماعات و موثران در امور مسجد در آرادان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «جلیل شریفی نیا» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آرادان ضمن گرامی‌داشت روز جهانی مسجد، گفت: مساجد سنگر اسلام و نگهدارنده حکومت دینی هست و نسبت به مقتضیات زمان و در عرصه های مختلف نقش های مختلفی دارد.

 

امام جمعه آرادان با بیان اینکه همایش بزرگ هیئت امنا و پایگاه‌های بسیج، ائمه جماعات و موثران در امور مسجد روز یکشنبه سی‌ام مرداد ، در آرادان برگزار خواهد شد گفت: در کنار این همایش‌ها باید بررسی و آسیب شناسی صورت گرفت و از نظرات ائمه جماعات بهره بگیریم تا بدانیم که چرا گاهی مساجد ما خلوت می‌شود.

 

وی با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت مصدق، اظهار کرد: تاریخ مملو از درس است و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که نمی‌توان به چنین قدرتی (آمریکا) اعتماد کرد، کاملاً در ۲۸ مرداد نمود بارز دارد.

 

حجت‌الاسلام شریفی نیا افزود: دولت مصدق با حمایت آمریکایی‌ها در ایران بر سر کار آمده اما متأسفانه امریکایی‌ها کودتایی را صورت دادند تا محمدرضا پهلوی از ۲۸ مرداد ماه بیش از ۲۵ سال حکومت کرد تا مشکلات و عقب ماندگی و سرسپردگی نصیب ایران شود لذا کسانی که در رأس امور و مسئولیت‌ها هستند، باید همیشه هوشیار باشند و به خصوص بدانند که نمی‌توان به قدرت خودکامه اعتماد کرد.

 

امام جمعه آرادان با بیان اینکه ۲۵ مرداد ماه سالروز شهادت امام سجاد (ع) است،  اضافه کرد: مهمترین کاری که ایشان در دوران خفقان حکومت یزیدی و مروانی صورت دادند، تبیین بود، موضوعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به خصوص در یک سال اخیر بر آن تاکید دارند.

 

وی با تأکید براینکه امام سجاد (ع) در قالب خطبه‌ها، ادعیه و صحیفه و … جهاد تبیین را در نظر داشتند،ادامه داد: کادر سازی و نیرو سازی برای اسلام از جمله مهمترین اقدامات این امام همام بود چرا که بعد از شهادت امام حسین (ع) ایشان نمی‌توانستند حتی در مساجد سخنرانی کنند لذا راه مبارزه را طور دیگری دنبال کردند.

 

حجت‌الاسلام شریفی نیا با بیان اینکه امام سجاد (ع) تبیین را شبانه روزی در حال انجام می‌دادند و خانه ایشان کمتر از ۷۰ نیرو نداشت تا ایشان آنان را آموزش دهند و پروژه کادر سازی را پیش ببرند، گفت: امام سجاد (ع) با جهاد تبیین سبب شدند تا قصه کربلا برای همیشه پر جوشش و پر حرارت و بالنده در عالم باقی ماند.

 

امام جمعه آرادان  با اشاره به اینکه اگر روشنگری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبودند، قیام عاشورا توسط دشمنان تحریف و خاموش می‌شد،اظهارداشت: امروز همه ما همین رسالت را بر عهده داریم چرا که جنگ امروز جنگ اراده‌ها است و دشمنان می‌خواهند اراده شأن را به ما غالب سازند لذا باید هوشیار بود.

 

وی با بیان اینکه تیم دیپلماسی ما در وین در حال مذاکره است و امیدواریم که این نشست‌ها به نتایج خوبی برسد، گفت: تیم فعلی با تیم مذاکره کننده قبلی تفاوت‌های اساسی دارد تیم گذشته امتیازات فراوانی دادند و چیزی نگرفتند اما خبرهایی از وین می‌رسد که باید منتظر ماند و در هفته آینده اخبار خوب و بشارت آمیز را شنید.

کد خبر 1206952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha