مساجد از دیرباز پایگاه دین و وحدت  بودند

حجت الاسلام قریشی گفت: مساجد از دیرباز پایگاه دین، وحدت و مکانی مقدس هستند و ضروری است مؤمنان بر حضور در مساجد مداومت ورزند. ثواب و اجر نماز جماعت در مسجد بسیار بیشتر از نماز در خانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز، (۲۸ مردادماه) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: مدیران حوزه‌های مرتبط باید برای تامین آب شهروندان در همه نقاط استان توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه گفت: متاسفانه در مرکز استان بعضی مناطق شهری با مشکل قطعی مکرر و طولانی مدت آب مواجه هستند که شرکت آب باید مدیریت لازم را داشته باشد و چاره‌ای بیندیشد. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به فرا رسیدن ایام برداشت محصول سیب از باغات این استان گفت: مسوولان امر باید برای جلوگیری از بروز مشکل برای کشاورزان و باغداران اهتمام جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: کارشناسان جهاد کشاورزی، نسبت به اصلاح نوع کشت و روش‌های آبیاری به کشاورزان راهنمایی‌های لازم را ارائه کنند. 

امام جمعه ارومیه با اشاره به مصادف شدن ۳۰ مردادماه با روز جهانی مسجد با بیان اینکه مساجد از دیرباز پایگاه دین، وحدت و مکانی مقدس هستند، اظهار کرد: ضروری است مؤمنان بر حضور در مساجد مداومت ورزند. ثواب و اجر نماز جماعت در مسجد بسیار بیشتر از نماز  در خانه است. 

وی افزود: مساجد جایگاه والایی در دین مبین اسلام دارند و طبق آموزه‌های اسلامی، عبادت در مسجد ثوابش بسیار بیشتر از عبادت در منزل است.

این مسئول تصریح کرد: اهتمام برای حضور مستمر در مسجد برای ادای نماز، مشارکت همه در مدیریت و تامین مخارج مسجد، باز بودن مساجد در اوقات نماز و حتی بین اوقات نماز، انحصاری نبودن مدیریت مساجد و آشنا کردن فرزندان خود با مسجد از مهمترین مواردی است که باید رعایت  شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در اداره مساجد باید همه مشارکت کنند، بر رعایت چندین نکته تاکید و اظهار کرد: مساجد و مصلی‌ها باید تمیز باشند و موارد بهداشتی در این مکان مقدس رعایت شود، همچنین عده‌ای از بسته بودن مساجد گلایه داشتند لذا باید درب مساجد همیشه به‌خصوص در ساعات اقامه نماز باز باشند.

کد خبر 1206956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha