استکبار قدرت و ظرفیت اربعین را درک کرده است/شاخصه خبرنگار «حر» بودن اوست

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه استکبار قدرت و ظرفیت اربعین را درک کرده و برای مقابله با آن آمده است گفت: خوشبختانه تاکنون در مقابل سیل مشتاقان، ارادتمندان و عاشقان جنت عالم نتوانسته کاری انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۲۸ مرداد) با بیان اینکه امسال خداوند تاج خادمی زائران حرم اباعبدالله(ع) را در مسیر نجف به کربلا به ما ارزانی داشته اظهار کرد: موکبی به نام «منتظران ظهور» در کربلای معلی برای مردم عزیز و ولایی سنگر تدارک دیده شده است.

 

امام جمعه سنگر افزود: از همه کسانی که بنا دارند با نذورات و خیرات و کمترین مقدار هم شده، در این مسیر و در این اتفاق عظیم تاریخی مشارکت داشته باشند، این موکب را یاری کنند.

 

وی با بیان اینکه شخصیتی به نام حسین ابن علی با هدفی والا لرزه به جان دشمنان انداخت، گفت: استکبار قدرت و ظرفیت اربعین را درک کرده و برای مقابله با آن آمده است.

 

محمدیان تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون دشمن در مقابل سیل مشتاقان، ارادتمندان و عاشقان جنت عالم نتوانسته کاری انجام دهد.

 

وی با قدردانی از زحمات خبرنگاران این ایام را به آنان تبریک گفت و ادامه داد: شاخصه خبرنگار «حر» بودن اوست، آزادگی جز شاخصه های یک خبرنگار باید باشد.

 

محمدیان اظهار کرد: خبرنگار می بایست به رسالت خبرنگاری خویش متعهد باشد آنهم بر اصول صدق و دلسوزی برای جامعه قدم بردارد و به دور از جناح بازی ها باشد.

 

وی اذعان کرد: جناح ها برای رسیدن به امیال آرزوهای خود گاهی خبرنگاران را به سمت و سوی خود می کشند و سوق می دهند و برای آنهم هزینه های زیادی می کنند ولی خبرنگار با شاخصه حر بودن خود مانع از سوء استفاده دیگران از حرفه کاری خود می شود.

 

محمدیان با اشاره به ارزش خبرنگاری بیان کرد: جامعه جهانی صهیونیستی با هزینه ای که برای بنگاه رسانه ای و خبری خود کرده کار را به جایی رسانده که هر گونه که دوست دارند خبر را در دنیا مخابره می کنند و به راحتی جلاد را بجای شهید و مظلوم جا می زنند.

 

وی خاطر نشان کرد: تمام سخت افزارها و نرم افزارها دست دنیای غرب است و کاش زودتر به این ماهواره ها دست می یافتیم چرا که شبکه های رسانه ای خوبی داشتیم که غرب با یک قانون آنها را بست، از این رو لازم است که مسئولین این موضوع را جزو اولویت های اولیه خود قرار دهند.

 

محمدیان در ادامه همچنین به مذاکرات هسته ای و چهار به اضافه یک اشاره و اظهار کرد: رویه دولت جدید جدای از اینکه نمی خواهد اقتصاد کشور و راهبرد آنرا را به مذاکرات گره بزند، بدون تضمین مناسب از طرف غرب هیچ تعهدی و معاهده ای را امضاء نخواهد کرد.


وی بیان کرد: گرچه رسانه های غرب جور دیگری نشان می دهند اما بدانید مسئله مذاکرات هسته ای اینگونه نیست که اقتصاد، همانگونه که در دولت سابق بود گره خورده باشد.

 

محمدیان در بخش دیگر سخنانش با تاکید بر اینکه مردم سنگر از جهت قطعی برق و آسیبی که به لوازم الکتریکی می رسد بسیار متضرر هستند،  گفت: ما در زمینه زیرساخت هایی همچون برق، آب، مخابرات و... خیلی عقب هستیم.

 

وی با بیان اینکه چه کسانی باید جوابگوی ضررهای مردم باشد ادامه داد: مسئولین کمک کنند و این نوسانات برق را حالا که اوج کار کشاورزی و درو برنج است، برطرف کنند.

 

محمدیان تصریح کرد: می بایست بد سلیقه گی ها در قطعی برق را برطرف کنیم و اینکه می گویند زمان اوج مصرف است درست، ولی به گونه ای برنامه ریزی شود که مردم هم کمتر اذیت شوند.

 

کد خبر 1206970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha