مسجد باید محل سازماندهی و تربیت نیروهای انقلابی موثر باشد

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مسجد باید محل سازماندهی و تربیت نیروهای انقلابی موثر، خدمات اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت: یکی از ویژگی های انسان های متقی، حضور مداوم در مسجد است؛ چرا که مسجد، خانه متقین است.

 

وی بیان داشت: مسجد باید محل سازماندهی و تربیت نیروهای انقلابی، خدمات اجتماعی و گره گشایی از مشکلات مردم باشد، امام جماعت و هیئت امنای مسجد، وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید علاوه بر عمران ظاهری مسجد، در آبادانی معنوی مسجد تلاش کنند و زمینه را برای حضور بانشاط جوانان در مسجد فراهم کنند.

 

حجت الاسلام حیدری در ادامه عنوان کرد: حمله به سلمان رشدی، نویسنده مرتد و خبیث کتاب آیات شیطانی، نشان میدهد که توهین کنندگان به اسلام و پیامبر، نمیتوانند از سرنوشت شوم خود فرار کنند.

 

وی افزود: برخی نسبت به حکم اعدام سلمان رشدی تردید می کنند و میگویند باید با استدلال جواب او را داد؛ در حالیکه سلمان رشدی توهین و جسارت کرده نه استدلال علمی، و حکم اهانت به پیامبر ساب النبی در شریعت مقدس، اعدام است.

 

امام جمعه شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: عاملین و قاتلین سردار شهید سلیمانی هم بدانند که هرچند در تدابیر امنیتی باشند،‌ سرانجام تاوان جنایت خود را خواهند دارد.

 

وی در ادامه درباره شبهه پراکنی درخصوص ماهواره خیام گفت: ساخت و کنترل ماهواره خیام به دست دانشمندان نخبه ایرانی انجام شد و فقط پرتاب آن به فضا، با کمک ماهواره بر  سایوز روسی انجام شد و این امری طبیعی است؛ شبهه پراکنی در خصوص این ماهواره، به خاطر ترس غرب و آمریکا نسبت به همکاری های راهبردی ایران و روسیه است.

 

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: درباره توافق برجام هنوز متن نهایی و قطعی صادر نشده و هجمه رسانه ای غربی ها برای منفعل کردن ایران است؛ ولی بدانند جمهوری اسلامی ایران، پای توافقی را امضا خواهد کرد که رفع کامل تحریم و تضمین قطعی و کتبی داشته باشد.

کد خبر 1206971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha