لزوم توجه به خودسازی و خودشناسی جهت رسیدن به موعود

حجت الاسلام اکبری مطلق گفت: خودشناسی و خودسازی مهم ترین موضوع جهت رسیدن به موعود است و به خاطر گناهانی که مرتکب شده ایم لیاقت دیدار آن یار دوازدهم و آسمانی را نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمدجواد اکبری مطلق» ظهر امروز (۲۸ مرداد) در برنامه تلویزیونی «چشم به راه» شبکه خاوران اظهار داشت: موعود مورد انتظار ما مسلمانان، حضرت ولیعصر(عج)است.

 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه مهم ترین و اولین موضوع در برابر مسئله موعود بحث خودشناسی است، افزود: اگر انتظار داریم فردی جامعه را اصلاح ببرد باید خود را مطابق میل آن شخص قرار دهیم و خود را بسازیم.

 

وی در ادامه بیان کرد: خودشناسی و خودسازی بر اساس تفکر اسلام باشد و موعود ناظر است هر چند او را نشناسیم و ما هم امام زمان(عج) را می بینیم و به خاطر گناهان و مشکلاتی که مرتکب شده ایم لیاقت دیدار آن یار ملکوتی را نداریم.

 

حجت الاسلام اکبری مطلق ادامه داد: برای زیارت کردن امام زمان(عج) و احساس حضور ایشان باید خودسازی را سرلوحه تمام کارهای خود قرار دهیم و بدانیم که ایشان شاهد اعمال ما است.

 

کارشناس مذهبی تاکید داشت: اگر چشم ما به دنبال خطا برود لیاقت دیدن موعود را ندارد و بزرگان بسیاری در مکتب اسلام هستند که می توانند الگویی برای ما در جهت خودسازی باشند.

 

وی با بیان اينکه هدف اصلی دیدن موعود نیست، ادامه داد: هدف اصلی دست یابی به تقوای الهی است و اگر به آن دست یابیم موعود خودش به دنبال ما خواهد آمد.

 

حجت الاسلام اکبری مطلق در ادامه گفت: بر اساس استعدادهای خود طوری حرکت کنیم که ایمان ما در مسیر هدایت قرار گیرد و این ایمان باعث امنیت و آرامش شود.

 

کارشناس مذهبی در پایان عنوان کرد: خودسازی و خودشناسی اولین راه رسیدن به موعود است و امیدواریم جز یاران و سربازان ایشان باشیم.

 

 

کد خبر 1206974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha