واگذار کردن بخشی از فعالیت‌های مسجد به خانواده‌ها نقش مؤثری در جذب آنان دارد

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: معمولاً یک مسجد فعال و پویا دارای فعالیت‌های متنوعی می‌باشد که گاه دامنه آن از برنامه‌های عبادی تا فعالیت‌های امدادی و تربیتی گسترده است و واگذار کردن بخشی از این فعالیت‌ها به خانواده‌ها نقش مؤثری در جذب آنان دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی، امروز، (۲۸ مردادماه)، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: بتدا خودم و همه  شما  را به تقوای خداوند متعال دعوت می کنم  و وای بر آن زمانی که عمر انسان مَرتَع شیطان گردد.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: یکی از گناهانی که در زمان ما کوچک انگاشته شده و قبح آن نعوذ بالله در حال از بین رفتن است ، منکر بزرگ شرب خمر است و یکی از حرمت شکنی های بزرگ در برابر خداوند که انسان پس از مرگ، به شدتِ قبح آن پی خواهد برد، شرب خمر می باشد.

وی در ادامه گفت: مذاکره وین امروز در کانون جنگ روایت‌های نظام سلطه قرار گرفته است و برآیند اظهارات ضلع غربی میز مذاکرات وین این بود که با پایان‌یافتن گفتگوها، متن نهایی آماده شده و طرفین مذاکرات باید با بیان کلمه بله یا خیر نظر خود را در مورد متن نهایی اعلام کنند؛ اما ایران با فهم این بازی و شناخت ذات فریبکار آمریکایی، صراحتاً اعلام کرد که هیچ متن یا پیشنهادی را به‌عنوان متن نهایی به رسمیت نمی‌شناسد و ضمن دریافت ایده‌های معاون هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپایی، موارد ارائه شده را در تهران مورد بررسی دقیق‌تر قرار خواهد داد و نظرات خود را در این رابطه اعلام می‌کند.

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: اقتصاد و معیشت و ارزانی کالاها و گردش مالی و تجارت خارجی کشور به مذاکرات گره خورده و راهی جز کوتاه‌آمدن و امتیازدادن نیست و = اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد اوضاع اقتصادی کشور بسی سخت‌تر خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: درحالی که هر دو گزاره فوق دروغ بزرگ است، زیرا نه اقتصاد کشور ۱۰۰درصد وابسته به رفع تحریم‌هاست و نه با شکست یا توقف مذاکرات وضعیت بسیار سخت‌تر خواهد شد. ولی ممکن است شوک اولیه و مصنوعی توسط دلالان و زیاده‌خواهان سیاسی و اقتصادی ایجاد شود اما باتوجه به سیاست‌های دولت سیزدهم در اتخاذ رویکرد اصلی مبنی بر خنثی‌سازی تحریم، این شوک موقتی بوده و به سرعت تأثیر خود را از دست خواهد داد.

وی در ادامه به جنگ سه روزه غزه را که حکایت از دستاوردهای بزرگی برای مقاومت فلسطین اشاره کرد و گفت: این جنگ و نبردهای قبلی گویای این واقعیت است که گنبد آهنین، توان مقابله با موشک‌های نقطه زن حزب الله و مقاومت فلسطین را ندارد؛ موضوعی که در ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ نیز اتفاق افتاد و حدود ۹۰ درصد از راکت‌ها و موشک‌های مقاومت فلسطین در جنگ ۱۲ روزه به مراکز نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی برخورد کرد.

امام جمعه خوی همچنین در ادامه با اشاره به 31 مرداد روز جهانی مساجد ، گفت: از بدو تأسیس حکومت اسلامی در صدر اسلام، مهم‌ترین مراکز تجمع، عبادت، آموزش معارف دینی و علمی، تصمیم‌گیری و حل مسائل مهم مسلمانان مساجد بوده‌اند. در جریان انقلاب اسلامی ایران، امامان انقلاب کوشیدند مساجد را احیا نمایند و آنها را به جایگاه اصلی خودشان برگردانند.

وی مشارکت خانواده‌ها در اداره امور مسجد، توجه جدی به بهداشت و نظافت مساجد، توجه به قسمت بانوان مساجد، توجه ویژه به قشر نونهالان، کودکان، نوجوانان و جوانان و داشتن برنامه برای آنها، توجه به اصل برقراربودن مساجد و باز بودن دائمی مسجد به روی مردم، برخورداری از امام جماعت خوش‌فکر و مردم‌دار، برخورداری از هیئت امنای فعال و به‌روز، ارائه خدمات اجتماعی و اجتناب از انحصاری کردن مسجد را از جمله راه های گوناگون جهت جذب خانواده ها به مسجد عنوان کرد:

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: از روز دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده وهفته دولت به مناسبت شهادت دو شهید گرانقدر، شهید رجایی و باهنر نامگذاری شده است.

این مسئول گفت: علت این که این هفته را هفته دولت نامگذاری کرده اند، عمدتاً بخاطر این است که یاد این دو بزرگ و یاد این دو عزیز که نمونه روشنی از حکومت داری، مردم داری، خدمت گزاری و ساده زیستی بودند در جامعه ما گرامی داشته شوند و  این دو شخصیت الگوی رفتاری حاکمیت در نظام مقدس جهموری اسلامی ما بوده اند.

کد خبر 1206979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha