اقتدار ایران برگرفته از مکتب عاشورا است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: اقتدار و عزت جمهوری اسلامی بر گرفته از مکتب عاشورای حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«محمدجواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان در ادامه بحث آثار محبت و دوست داشتن اهل‌بیت(ع) بر زندگی انسان با بیان فرازی از زیارت جامعه کبیره به نقش دوستی اهل‌بیت(ع) در تقویت دین‌شناسی و اصلاح امور و مشکلات زندگی دنیایی اشاره کرد و افزود: دوستی با اهل‌بیت(ع) موجب تقویت ایمان و از بین رفتن تفرقه و نفاق در جامعه می‌شود.

 

خطیب جمعه بندر آستارا با اشاره به سالروز کودتای ننگین آمریکایی در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ دخالت آمریکا و انگلیس در سرنوشت یک کشور و مخالفت با خواست و اراده مردم را یک خوی استعماری و استکباری خواند و گفت: غربی‌ها بر خلاف ادعاهای ظاهر فریب خود در مورد آزادی و احترام به رای مردم و دموکراسی در جایی که منافع خودشان در خطر باشد حتی با همین شعارهای خود نیز مخالفت می‌کنند و ذره‌ای به آن ارزش نمی‌گذارند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی در ادامه به موضوع مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با طرف‌های اروپایی بر سر توافق هسته‌ای موسوم به برجام پرداخت و خاطرنشان‌کرد: روزی هر آنچه غربی‌ها خواستند و گفتند در این کشور بدون هیچ کم و کاستی اجرا شد و نتیجه همان چیزی شد که امروز می‌بینیم.

 

وی ادامه داد: اما اکنون برگ برنده و دست برتر در اختیار ما است و جمهوری اسلامی برای حضور مجدد آمریکا در برجام شرط تعیین می‌کند و تضمین کتبی می‌خواهد که در صورت بدعهدی و خروج مجدد از برجام باید خسارت بپردازد و هر چقدر ما ایستادگی کنیم دشمن بیشتر به قدرت ما پی می‌برد و اگر عقب‌نشینی کنیم برجام‌های دیگری را به ما تحمیل می‌کند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه اقتدار و عزت جمهوری اسلامی بر گرفته از مکتب عاشورای حسینی است، اضافه‌کرد: هیچ‌گاه زیر بار ذلت نمی‌رویم و بحمدالله در عرصه‌های مختلف چنان قدرتمند هستیم که برای ادامه راه خود هیچ نیازی به غربی‌ها، توافق نامه‌ها و برجام‌ها نداریم.

 

وی به ۲۹ مرداد روزجهانی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: هر چند واژه فضای مجازی مصطلح است اما استفاده از واژه فضای سایبری برای این عرصه بسیار مناسب‌تر است، چرا که امروز اثر آن در زندگی همه ما مشهود و قابل لمس است و اگر چه مانند فضای مادی دارای بعد و زمان و مکان نیست ولی نقش آن کاملا حقیقی و اثرگذار است.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه این فضا هم فرصت است و هم تهدیداتی هم به همراه خود دارد، افزود: محدودسازی این فضا نشانه انفعال ولی بهره‌برداری صحیح از آن نشانه اقتدار است.

 

امام جمعه بندر آستارا تصریح‌کرد: برای استفاده مناسب از این فضا باید با افزایش سواد رسانه‌ای و تقویت باورهای دینی و ملی جامعه را در برابر هجوم رسانه‌ای دشمن حفظ کنیم و صیانت در فضای مجازی باید خانواده محور باشد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر آستارا با تأکید بر اینکه به جای محدود کردن باید به سمت تقویت فرهنگی پیش برویم، گفت: در دوران دفاع مقدس تقویت داخلی نسبت به محدود کردن دشمن اولویت داشت و شکست دشمن معلول مشارکت اعتقادی خانواده‌ها بود.

 

کد خبر 1206986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha