لزوم فراهم کردن امکانات لازم به زائران اربعین/ در مذاکرات همه تحریم‌های اقتصادی برداشته شود

حجت‌الاسلام موسوی فرد با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای برجام گفت: مذاکرات به مثابه نبرد اراده‌ها است و جمهوری اسلامی ایران باید اطمینان حاصل کند که همه تحریم‌های اقتصادی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» امروز (جمعه ۲۸ مرداد) در خطبه‌های نماز جمعه این اهواز، با تسلیت ۲۵ محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: امام سجاد (ع) نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تبیین نهضت عاشورا و حقایق کربلا و رسوا کردن یزید و دشمنان اهل بیت (ع) ایفا کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را هدف اصلی قیام امام حسین (ع) دانست و افزود: این دو فریضه از نشانه‌های مومن است و امام سجاد (ع) نیز در سخنان خود در مسیر اسارت، امر به معروف و نهی از منکر می‌کرد تا چهره پلید بنی امیه نمایان شود.

 

وی با اشاره به فرا رسیدن مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها حدود پنج میلیون زائر از مرزهای استان به کربلا مشرف می‌شوند که باید اقدامات و امکانات لازم جهت خدمات‌رسانی به آنها انجام شود.

 

امام جمعه اهواز بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است خیران و عموم مردم با کمک به موکب های اربعین، در ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر به زائران اربعین حسینی کمک کنند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا توفیق حضور در کربلا و مراسم اربعین را نداشتیم امسال شور و شوق زیادی برای شرکت در این کنگره بین‌المللی میان هموطنان دوستدار اهل بیت (ع) را شاهد خواهیم بود.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: مذاکرات به مثابه نبرد اراده‌ها است و جمهوری اسلامی ایران باید اطمینان حاصل کند که همه تحریم‌های اقتصادی برداشته شود.

 

وی خاطر نشان کرد: آمریکا باید تضمین کتبی بدهد که از برجام خارج نشود و بعد از توافق ادعاهای خصمانه و تهمت‌های بی‌پایه و اساس سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز کرد: این آمریکا بود که از برجام خارج شد و نه تنها از تعهدات خود شانه خالی کرد بلکه به فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ادامه داد ولی با این حال ایران زیر تعهدات خود نزد و در برجام ماند.

 

وی همچنین خانواده را کانون اصلی تربیت انسان دانست و با بیان اینکه اسلام به نظام خانواده و روابط زناشویی احترام ویژه قائل است اذعان کرد: نظام خانواده در غرب از هم پاشیده شده و افزایش طلاق، ازدواج سفید و همجنس‌گرایی از آثار مخرب آن است.

 

امام جمعه اهواز خاطر نشان کرد: نظام سرمایه‌داری و غرب تلاش می‌کند با هجمه به خانواده و سوءاستفاده از زن، ارزش‌های متعالی خانواده از جمله تربیت فرزند و فرزندآوری را لگدکوب کند.

 

وی با اشاره به اینکه زن در غرب مورد سوءاستفاده واقع شده و از آن استفاده ابزاری می‌شود عنوان کرد: خانواده از سوی غرب مورد تاخت و تاز تبلیغاتی و هجمه فرهنگی قرار گرفته و نظام لیبرال دمکرات غرب تلاش می‌کند ارزش‌های متعالی را از بین ببرد.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته مساجد و ورود سرافرازانه آزادگان به میهن اسلامی، به در پیش بودن هفته دولت اشاره کرد و یاد آور شد: کارها و اقدامات دولت در این هفته باید به خوبی منعکس شود.

 

کد خبر 1206987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha