همه در برابر فعال سازی و رونق مساجد مسئول هستیم

حجت الاسلام صفری گفت: همه در برابر فعال سازی و رونق مساجد مسئول هستیم و اگر مساجد فعال باشد، معضلات فرهنگی و اجتماعی حل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لاهرود، حجت الاسلام «حسن صفری» در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر لاهرود که در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) برگزار شد، گفت: سلمان رشدی خبیث و مغلوک مرتد، نویسنده کتاب آیات شیطانی جمعه شب قبل از شروع سخنرانی در شهر «شاتا کووا» در غرب نیویورک مورد حمله قرار گرفت.

 

امام جمعه لاهرود افزود: وی در عرض 20 ثانیه با ضربه چاقو از ناحیه گردن آسیب دید و با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شد و قدرت بینایی و تکلم را از دست داده است.

 

وی ادامه داد: هویت ضارب «هادی مطر» 24 ساله و اهل کالیفرنیا و مسلمان مجاهد لبنانی الاصل بوده که 10 سال پس از حکم امام (ره ) در مورد سلمان رشدی به دنیا آمده است.

 

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: سلمان رشدی مرتد، اعتقادات مسلمانان را به سخره گرفت و به پروردگار جهان و پیامبران الهی و قرآن توهین کرد و حضرت امام (ره ) در 25 بهمن 67 حکم ارتداد سلمان رشدی و ناشرین مطلع از محتوای آن را صادر کردند.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود اضافه کرد: امام (ره ) از مسلمانان غیور خواستند در هرنقطه ای که آنان را یافتند سریعاً اعدام کنند تا دیگر کسی جرات نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هرکس در این راه کشته شود شهید است.

 

حجت الاسلام صفری خاطر نشان کرد: در سال 2005 مجله دانمارکی کاریکاتورهای موهنی از پیامبر (ص) منتشر کرد و در مطبوعات دانمارک چاپ شد که به سفارتخانه های دانمارک در سراسر جهان حمله شد و عده زیادی کشته شدند.

 

وی بیان کرد: در سال 2006 فیلم فتنه توسط مستند ساز هندی ساخته شد و به قرآن و پیامبر (ص) توهین می کند که کالاهای دانمارکی تحریم می شوند و  سال 85 را مقام معظم رهبری به سال پیامبر اعظم (س) نامگذاری می کند.

 

امام جمعه لاهرود اذعان داشت: در سال 2010 در آمریکا قرآن را می سوزانند که توجه به قرآن افزایش می یابد و در سال 2011 کشیش ضد اسلامی آمریکایی فیلم برائت از مسلمانان را می سازد.

 

حجت الاسلام صفری ادامه داد: سال 2015 مجله فرانسوی کاریکاتورهای موهنی نسبت به پیامبر (ص) منتشر کرد که در اعتراض به این توهین، 17 نفر از کارکنان این مجله کشته شدند و سلمان رشدی از همه این جریان ها حمایت می کرد.

  

وی یادآور شد: چند ماه پیش در سوئد به قرآن اهانت کرده و نسخه ای از آن را سوزاندند که بیانگر این است پروژه اسلام ستیزی همچنان ادامه دارد.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود اظهار داشت: ترامپ و پمپئو هم مثل سلمان رشدی از ترس مسلمانان و انتقام سردار سلیمانی مخفیانه زندگی می کنند و تاوان خواهند داد.

 

حجت الاسلام صفری بیان داشت: ترامپ و پمپئو و جان بولتون مشاور امنیتی سابق کاخ سفید در طول سه سال گذشته در ترس و وحشت از انتقام ایران به سر می برند و جرات سفر به خارج از آمریکا را ندارند.

 

امام جمعه لاهرود با بیان اینکه دولت آمریکا هر روز نیروهای حفاظتی از آنها را افزایش می دهد، ادامه داد: اخیراً وزیر دفاع دولت ترامپ هم 24 ساعته تحت مراقبت و حفاظت امنیتی دولتی قرار دارد و حمله به سلمان رشدی نشان داد انتقام آنها خیلی نزدیک است.

 

وی افزود: سرانجام خوش خدمتی به اربابان خبیث این است که به اهداف پلید خود می اندیشند و حمله به سلمان رشدی پلید نشان از این است که حرف امام (ره) بر زمین نخواهد ماند و سربازان امام (ره) اجازه نمی دهند حرف امام بر زمین بماند.

 

حجت الاسلام صفری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز جهانی مساجد، گفت: همه در برابر فعال سازی و رونق مساجد مسئول هستیم و اگر مساجد فعال باشد، معضلات فرهنگی و اجتماعی حل می شود.

 

خطیب نماز جمعه لاهرود با اشاره به 25 محرم سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) به روایتی، بیان کرد: شهادت امام سجاد (ع) نهضت و جهاد تبیین و اشک به راه انداخت و زمینه تربیت شاگردان و نهضت حفظ حدیث را فراهم کردند.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته دولت به دولتمردان خدوم، کارآمد و دلسوز و انقلابی و مردمی، اذعان داشت: امیدواریم دولتمردان خدماتی در شان این ملت قدرشناس و نجیب ارائه دهند و بیش از این شرمنده این مردم عزیز نباشیم، چرا که مردم ما همیشه جلوتر از مسئولان بوده اند و عقل و فهم و اقدام و درک و بصیرت آنها بیشتر از مسئولان بوده است.

 

حجت الاسلام صفری متذکر شد: طبق فرمایش امام حسین (ع) مسئولی که بدون تخصص و کارآمدی مسئولیت قبول کند افسادش بیشتر از اصلاحش خواهد بود.

کد خبر 1207004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha