مساجد در تحکیم بنیان خانواده نقش بسزایی دارد

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار گفت: مساجد در تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «شهاب ملکی» امروز (28 مردادماه) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه بیله سوار به مناسبت روز جهانی مساجد گفت: مساجد از صدر اسلام، محل عبادت و مرکز انسجام و اتحاد و اتصال مسلمانان و مرکز ثقل برنامه های دین بوده و اصلی ترین بنای مساجد برای رشد و تعالی انسانها است که از آن زمان، دشمنان اسلام به اهمیت و جایگاه مساجد واقف شدند و همیشه از مساجد احساس خطر کرده اند و در سال ۱۳۴۸، صهیونیست ها به اولین قبله گاه مسلمین جهان حمله کرده و آن را به آتش کشیدند.

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار تصریح کرد: پس از این واقعه ددمنشانه توسط رژیم اشغالگر، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی طی پیشنهادی به اجلاس وزیران کشورهای اسلامی در تهران خواستار نامگذاری این روز به عنوان روز مساجد است که مورد تصویب این اجلاسیه قرار گرفت و از این اقدام رژیم صهیونیستی اعلام انزجار شد.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد کارکردهای متفاوتی از جمله کارکرد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و ... دارد، اعلام داشت: اگر ما بخواهیم به نقش مساجد در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره کنیم، مساجد به عنوان پایگاه براندازی طاغوتیان شد و توانست درخت انقلاب اسلامی را رشد داده و در استمرار آن به نحو احسن نقش ایفا کند.

 

ملکی اضافه کرد: از صدر اسلام در یک کلام مساجد نقش بازدارندگی از هجمه های شیاطین را دارد و اگر ما دقیق وصیت نامه شهدا را مطالعه کنیم سه کلمه خیلی به چشم می آید نماز، حجاب، ولایت و اگر کمی در این موارد تفکر کنیم به این نتیجه می رسیم که همه اینها نشات گرفته مساجد و گلدسته های مساجد است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به همین خاطر امام راحل خوب بیان فرمودند که «مساجد سنگر هست سنگرها را خالی نگذارید» و یا مقام معظم رهبری فرمودند «که همه کارهای ما باید یک پیوست مسجد داشته باشد».

 

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه شهرستان بیله سوار یادآور شد: مساجد در تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد.

 

ملکی اظهار داشت: 39 کانون فرهنگی وهنری مساجد در شهرستان مرزی بیله سوار در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در بحث تبیین گام دوم انقلاب و مردمی سازی برنامه های فرهنگی و جذب جوانان سنگ تمام می گذارد.

 

وی عنوان کرد: مساجد باید به جایگاه طراز انقلاب اسلامی برسد یعنی مساجد باید درمانگاه محله باشد و به طور عملی نیازهای روحی، روانی و فرهنگی و علمی و .‌‌.. محیط اطراف خود را بتواند رفع کند در آن موقع مساجد در جذب جوانان خوب عمل کرده است.

کد خبر 1207013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha