دشمنان ایران، مذاکرات برجام را با معیشت مردم گره می زنند

آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد: دشمنان ایران، مذاکرات برجام را با معیشت مردم گره می زنند اما دولت با رونق تولید به دنبال بهبود اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 28 مرداد) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، گفت: آمریکا به همراه رژیم صهیونیستی دشمن شماره یک ایران از پیروزی انقلاب بوده اند.


نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: جنگ هشت ساله، جنگ نیابتی در سوریه و عراق و نشست های برجام از برجسته ترین اقدامات ضد ایرانی آمریکا بوده است.


امام جمعه رشت افزود: دشمنان ایران، مذاکرات برجام را با معیشت مردم گره می زنند و می گویند اگر مذاکرات به نتیجه نرسد اقتصاد ایران با مشکل جدی مواجه خواهد شد.


وی گفت: شعار دولت این بوده که برجام را به معیشت مردم گره نزند و رونق تولید را برای بهبود اقتصاد کشور دنبال کند و در کنار آن به مذاکرات ادامه دهد.
 
آیت الله فلاحتی در ادامه با گرامیداشت روز پزشک، اذعان داشت: ایران عزیز پس از پیروزی انقلاب در حوزه پزشکی پیشرفت های بسیار خوبی داشته است.


وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته به اندازه 500 سال به مردم ایران خدمت کرده است اما آنقدر در دوران پهلوی آسیب به کشور وارد شد که باید سالها برای جبران آن تلاش کرد.


امام جمعه رشت یادآور شد: عده ای بدون در نظر گرفتن خدمات انقلاب، از صبح تا شب به نظام بد و  بیراه می گویند
نماینده ولی فقیه در گیلان با ابراز خرسندی از توسعه نظام بیمه سلامت، گفت: طرحی که در آن داروی بیماران مزمن را به در خانه آنان می رسانند طرحی بسیار خوب است.


وی با بیان اینکه نظام پزشکی باید برای برون رفت از مشکلات تلاش کند، اعلام کرد: مطب پزشکان و بیمارستان ها شلوغ نباشد چرا که معطلی طولانی در مطب پزشکان به نوبه خود به بیماران آسیب وارد می کند.

 

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئله فروش زمین های گیلان انتقاد کرد و گفت: باعث تاسف است که زمین های شالیزاری یک روستا از 50 هکتار به 10 هکتار کاهش پیدا می کند.


وی اظهار داشت: زمین خواران به دنبال تغییر کاربری زمین های کشاورزی هستند.


امام جمعه رشت خطاب به دستگاه قضا گفت: به کسانی که به دنبال تغییر کاربری زمین های کشاورزی هستند امان ندهید.

 

وی همچنین به نشست مشترک با مدیران حوزه اقتصادی گیلان اشاره کرد و گفت: رونق اقتصادی، تولید و اشتغال از اولویت های مهم کاری در گیلان است.


فلاحتی افزود: تولید گیلان باید افزایش پیدا کند و اشتغال و کارآفرینی رونق یابد.


وی اعلام کرد: کارخانجات تولیدی خوبی در گیلان داریم که در کشور رتبه اول را دارند و متاسفاته درگیر مشکلات مالی و مدیریتی در گیلان هستند.


نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان ساخت: مدیران استان و بانکها باید تلاش کنند مشکلات کارخانجات تولیدی را حل کنند.


وی گفت: این کاه و کلشی که آتش می زنیم و دود می شود با همت جوانان گیلان می شود تبدیل به کاغذ کرد.


فلاحتی اظهار کرد: بانک ها باید بنگاه داری نکنند و از تولید حمایت کنند.

 

خطیب نماز جمعه رشت در خطبه نخست با اشاره به حقوق پدران و مادران نسبت به فرزندان، گفت: یکی از حقوق فرزندان این است که پدران و مادران حق آموزش ادب به فرزندان را ادا کنند.


وی تصریح کرد: پدر و مادر باید در تربیت رفتاری مراقب باشند فرزندان به دام کبر و حسد و غرور نیافتند.


آیت الله فلاحتی اعلام کرد: بخش بزرگ ادب رفتاری انسان در جامعه ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

کد خبر 1207026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha