فعالیت یک هزار هنرمند در ۷۰ رشته صنایع دستی در کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از فعالیت یک هزار هنرمند در ۷۰ رشته صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

احمد دانائی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در حاشیه نشست کارگروه تخصصی صنایع دستی کاشان گفت: صنایع دستی و حرف بومی می تواند به کمک اقتصاد آمده و در توسعه پایدار نقش مهمی داشته باشد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: در حال حاضر  بیش از یک هزار هنرمند در ۷۰ رشته مختلف صنایع دستی در شهرستان کاشان فعالیت دارند و این ظرفیت مناسبی برای رونق صنایع دستی در کاشان است.

 

دانائی نیا ادامه داد: شهره بودن کاشان به شهر ملی نساجی سنتی و نامزدی بودن این شهر در مقیاس جهانی فرصت خوبی است تا ضمن حفظ این هنر به آموزش و اشاعه آن نیز توجه ویژه ای شود.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان افزود: اخذ نشان ملی و مرغوبیت کالا توسط هنرمندان صنایع دستی نشانه ریشه دار بودن این هنر در شهرستان کاشان و مایه مباهات و غرور ملی است.

 

نشست کارگروه تخصصی صنایع دستی کاشان با حضور رئیس شورای شهر، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان و مسئولان مرتبط در ادارت شهرستان و جمعی از صنعتگران و فعالان صنایع دستی به منظور بررسی ظرفیت‌های و مشکلات صنایع دستی شهرستان در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین برگزار شد.

کد خبر 1207042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha