افتتاح کتابخانه اسلامی در مسجد «برادفورد»

یک کتابخانه ویژه کتاب های اسلامی در داخل مسجد برادفورد افتتاح خواهد شد و به جوانان این فرصت را می دهد تا از متون اسلامی را در میان کتاب های دیگر بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « thetelegraphandargus»، یک کتابخانه ویژه کتاب های اسلامی در داخل مسجد برادفورد افتتاح خواهد شد و به جوانان این فرصت را می دهد تا از متون اسلامی را در میان کتاب های دیگر بهره مند شوند.

مدرسه تحفیظ القرآن در برادفورد یکی از اتاق های خود را به یک کتابخانه تبدیل کرده است تا به افرادی که در مسجد و همچنین جامعه حضور دارند،خدمت رسانی کند.

اگرچه هر سال صدها کتاب اسلامی منتشر می شود اما آنها همیشه از سوی کتابخانه های اصلی جمع آوری نمی شوندو به همین دلیل همه افراد جامعه به آنها دسترسی ندارند.

ریحانه میر، مدیر این مرکز گفت: در حال حاضر حدود 2500 کتاب با موضوعات مختلف، هم داستانی و هم غیرداستانی داریم.ما فقط می‌خواهیم این نوع دانش را در دسترس قرار دهیم و به دانش‌آموزان خود فرصت خواندن و بحث را بدهیم.

مجموعه‌ای از کتاب‌ها وجود دارد و ما مردم را تشویق می‌کنیم که بخوانند و اگر به چیزی بحث‌برانگیز برخورد کردند، افکارشان را به شیوه‌ای امن با دانش‌آموزان در میان بگذارند.

وی افزود: این کتابخانه فضای امنی را فراهم می کند که در آن جوانان تشویق می شوند تا از موضوعات روزمره خود فاصله بگیرند و زمان خود را به شیوه ای سودمند بگذرانند.

ریحانه گفت: ما می‌خواهیم تبلیغاتی برای نویسندگان مسلمان داشته باشیم و آثارشان را در جامعه خود به اشتراک بگذاریم و همچنین هویت‌ جوانان مسلمان را بسازیم.

وی تاکید کرد که این فرصتی است برای مردم تا از منابع معتبر درباره اسلام بیاموزند.

ریحانه همچنین گفت که کتابخانه از بسیاری جهات برای جامعه مفید خواهد بود، به‌ویژه به‌عنوان راهی برای آموزش نسل‌های جوان درباره دین و گشودن ذهن آنها به روی دانشمندان معاصر.

همچنین جلسات هفتگی داستان مادر و نوزاد برای کودکان نوپا و پیش دبستانی، باشگاه های کتاب، باشگاه های مناظره، فعالیت ها و جلسات درخواستی برای خانواده های آموزش دهنده در خانه برگزار می شود.

این کتابخانه از روز یکشنبه 21 آگوست درهای خود را به روی عموم باز خواهد کرد. و از زنان و دختران دعوت به همکاری  می کند.

کد خبر 1207141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha