ارتقا سواد رسانه ای و جهاد تبیین در بین جوانان ضروری است

حجت الاسلام حقیان با اشاره به توطئه های دشمنان در عرصه مجازی، گفت: ارتقا سواد رسانه ای و جهاد تبیین در بین جوانان ضروریست.

حجت الاسلام و المسلمین «رضا حقیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: استراتژیست‌های ناتو در سال ۲۰۲۰ پنج حوزه جنگی را برای مقابله با دشمنان آمریکا بخصوص ایران مشخص کردند و مولفه های پیروزی رو به صورت محرمانه جهت مبارزه به مقامات آمریکا ارائه دادند.

 

وی افزود: حوزه های زمین، هوا، دریا،فضا و سایبری پنج حوزه جنگی برای مقابله با دشمنان آمریکا بود.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با بیان اینکه اخیرا حوزه جنگ شناختی هم به این پنج حوزه اضافه کردند، افزود:  جنگِ شناختی در حوزه زمین و دریا و تجهیزات سخت نیست، بلکه جنگیست در حوزه فکر و خیال که ابزارش رسانه و تیرش تحویل و گزارش اشاعه دروغ است.

 

وی ادامه داد: کوچک‌نمایی دستاوردها، بزرگ نمایی مشکلات و سناریوهای خاص و تولید کلیپ های کوتاه در همین خصوص، نمونه ای از این موارد است که به خورد جوانان ما می دهند و تأثیر نامطلوب خود را خواهد گذاشت.

 

حجت الاسلام حقیان با تاکید به اینکه جنگِ شناختی، نظام مسئله شناخت و اعتقادات رو هدف قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: جنگِ شناختی بدون موضوع گیری گاهی در لباس دلسوز نظام وارد عمل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در جنگِ شناختی فاصله ها به حداقل رسیده مرز از بین می رود، افزود: ما باید مهارت های لازم در برخورد با این جنگِ شناختی را ارتقا بدهیم تا بتوانیم خانواده و فرزندان رو مدیریت کنیم.

 

حجت الاسلام حقیان اظهار کرد: اگر فرزند همسایه ما در این جنگ شناختی آسیب دید ما هم درگیر این موضوع میشویم.

 

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اهمیت آموزش سواد رسانه ای در بین مردم، افزود: مسیولین هم باید کارگشا باشند باید در بستر سازی کارگاه های سواد رسانه ای همت کنند.

کد خبر 1207215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha