تهیه ملزومات بهداشتی برای زائران اربعین در دستور کار قرار دارد

زیویار با اشاره به روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در استان لرستان، گفت: تهیه تمهیدات لازم برای رعایت ملزومات بهداشتی در اربعین حسینی و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « فرهاد زیویار» امروز(29 مرداد) در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با اشاره به آخرین وضعیت استان به لحاظ بیماری کرونا، اظهار داشت: با توجه به روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در استان می توان گفت که این پیک وارد شیب نزولی شده است.

 

وی افزود: طی روزهای اخیر آمارمبتلایان به کرونا و بستری بیماران کرونایی در استان لرستان نسبت به هفته های اخیر با کاهش مواجه شده است .

 

استاندار لرستان ادامه داد: متاسفانه تعداد فوتی های کرونا در استان فعلا کاهشی نشده و با توجه به اینکه اکثریت فوتی ها را بیماران زمینه ای و سالمندان شامل می شود، لازم است در این رابطه توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل های بهداشتی شده و از دوز یادآور واکسن استقبال شود .

 

وی ادامه داد: در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت استان های کشور به لحاظ بیماری بررسی و در خصوص مباحث مطرح شده تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

زیویار با اشاره به در پیش رو بودن پیاده روی اربعین، اظهار داشت: پیاده روی اربعین و سایر مراسمات مرتبط با این روز یکی از محورهای جلسه ستاد ملی کرونا بود که مقرر گردید با توجه به وضعیت بیماری، تمامی اقدامات در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی اجرایی شود .

 

وی تصریح کرد: تهیه امکانات و تمهید شرایط از دیگر نکات مورد تاکید در جهت خدمت رسانی به زوار اربعین بود و در ستاد ملی کرونا موضوع رعایت فاصله گذاری ها، تهیه ملزومات بهداشتی و سیستم های تهویه اماکن استراحت زوار نیز در دستور کار قرار گرفت .

 

استاندار لرستان همچنین با اشاره به در پیش رو بودن آغاز سال تحصیلی، ادامه داد: نحوه بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و سایر اماکن آموزشی در آغاز سال تحصیلی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت آموزش دانش آموزان و والدین، رفع نقایص سیستم های تهویه و بهداشتی اماکن آموزشی و همچنین تمهید سایر امکانات مورد نیاز تاکید شد .

 

زیویار در خصوص آخرین وضعیت استان گفت: طبق گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا ۵ شهرستان خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دلفان و پلدختر در وضعیت قرمز و سایر شهرستان ها در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

کد خبر 1207238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha