حریم محوطه باستانی سیلک کاشان اصلاح می‌شود

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از اصلاح حریم محوطه باستانی سیلک با نظر باستان‌شناسان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، احمد دانایی‌نیا در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تپه‌های باستانی سیلک یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تمدنی در کاشان و ایران است.

 

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان افزود: با توجه به این مهم، تعیین عرصه و حریم این محوطه باستانی در تخصص باستان‌شناسان است و نظر نهایی را کارشناسان باستان‌شناسی باید اعلام کنند.

 

دانائی نیا ادامه داد: با توجه به تلاش‌های انجام‌شده برای ثبت جهانی تپه‌های باستانی سیلک، باید عرصه و حریم این محوطه اصلاح شود.

 

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: این موضوع قرار است در کمیته فنی میراث‌فرهنگی کاشان مطرح و بررسی شود تا با حضور تمام کارشناسان از تمام دستگاه‌های مرتبط، تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

 

تپه های «سیلک» با قدمتی ۸ هزارساله، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های باستان‌شناسی ایران و ویرانه کهن‌ترین زیگورات باستانی ایران که نخستین تمدن شهرنشینی در آن شکل گرفته‌ به‌ حساب می‌آید که برای جهانیان ناشناخته مانده‌است.

 

این محوطه باستانی در سال ۱۳۱۰ شمسی با شماره ۳۸ در فهرست آثار ملی کشور به‌ ثبت رسید و درسال ۱۹۹۷ میلادی نیز در فهرست «آثار موقت‌جهانی» جای گرفت، اما همچنان در انتظار ثبت کامل جهانی است./

کد خبر 1207259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha