اعمال قیمت گذاری دستوری موجب ضرر تولیدکننده می شود

رازقی گفت: دولت با اعمال قیمت گذاری دستوری که با هدف کاهش قیمت برای مصرف کننده انجام می شود موجب ضرر تولیدکننده می شود و انجام قیمت گذاری دستوری فاجعه آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (شنبه 29 مرداد) در پنجاه و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس گفت: افزایش هزینه های تولید موجب افزایش قیمت کالاهای نهایی که به دست مصرف کننده می رسد، می شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس افزود: اما دولت با اعمال قیمت گذاری دستوری که با هدف کاهش قیمت برای مصرف کننده انجام می شود موجب ضرر تولیدکننده می شود.

وی اضافه کرد: انجام قیمت گذاری دستوری فاجعه آفرین است و می با وجود نامه استاندار فارس شاهد ادامه مشکلات صنعت و تولید در خصوص برق و گاز هستیم و دستگاه های اجرایی به مصوبات استانی عمل نمی کنند و مقرر بود واحدهای صنعت غذا از قطعی برق معاف شود اما با وجود خنک شدن هوا، قطعی برق ادامه دارد.

رازقی تاکید کرد: طبق گزارش شامخ و نظرسنجی انجام شده از بنگاه های اقتصادی کشور برای کل اقتصاد کشور در تیر امسال، تمامی مولفه ‌های اصلی اقتصادی نسبت به ماه‌ های گذشته کمتر شده و بیشترین کاهش و رکود به بخش ساختمان تعلق دارد.

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مشتریان بیان کرد: متاسفانه مصرف لبنیات ۳۵ تا ۵۰ درصد کاهش یافته و شاهد کاهش مصرف گوشت نیز هستیم و سرانه گوشت به سه کیلو در ماه رسیده در جنگ هم چنین وضعیتی نداشتیم.

رازقی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت صنعت غذا در جامعه و افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید مردم گفت: رب گوجه فرنگی 2ماه منتظر قیمت است و قیمت های دستوری فاجعه ایجاد می کنند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از واحدها رو به تعطیل شدن هستند و برخی از دستگاه های اجرایی در فارس، مصوبات مسایل اقتصادی کشور را اجرا نمی کنند که مصوبات حوزه گاز و برق واحدهای تولیدی از جمله آنهاست.

رازقی حال اقتصاد کشور را خوب ندانست و گفت: روند مسیر اقتصاد برای آینده کشور و نسل های آینده نگرانی ایجاد کرده است.

کد خبر 1207264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha