لزوم حرکت مازندران به سمت کشاورزی دانش بنیان

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید با الگوگیری از فعالان در حوزه دانش بنیان، در اندیشه دانش بنیان شدن کشاورزی مازندران باشیم، گفت: باید طرح های دانش بنیان به میدان عمل سوق داده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۹مرداد) در نشست با مجمع اندیشه ورز قرارگاه دانش بنیان کشاورزی و حجت الاسلام «محمدعلی رضاپور» مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه جهاد کشاورزی استان مازندران با بیان اینکه دادن آدرس غلط به نخبگان برای ادامه فعالیت در کشورهای غربی حرکت درمسیر استکبار است،‌اظهار کرد: هنر غربی ها این که نخبگان را جذب می کنند و برای رسیدن به مقاصد خود از این نخبگان حمایت مادی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران بابیان اینکه نخبه گزینی از کشورهایی نظیر ایران به سن دانش آموز مدارس رسیده و غرب تلاش دارد نخبگان کشور برای آنها کار کنند، افزود: باید تلاش کنیم نخبگان کشور حفظ شوند.

 

وی با بیان اینکه روحیه برخورد و مطالبه گری باید در کشور وجو داشته باشد تا روزنه های فساد بسته شود، گفت: باید با افرادی که زمینه یاس و ناامیدی در بین نخبگان و مخترعین فراهم می کنند را شناسایی و با مانع تراش ها برخورد شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به ساختار برخی از دستگاه های اجرایی افزود: باید در مقوله ساختار اداری و کارشناسان اداری بررسی و اصلاح داشته باشیم در هر دو مقوله نیازمند تحول هستیم.

 

وی به اهمیت مقوله دانش بنیان اشاره و خواستار دانش بنیان شدن کشاورزی استان شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به محدودیت های استان در بخش آب،‌زمین و ... اشاره کرد و گفت: باید بررسی شود تا مصرف آب و زمین کاهش یابد اما بهره وری افزایش یابد.

 

وی خاطرنشان شد: تحقق این مهم نیازمند کار در حوزه دانش بنیان است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید با الگوگیری از فعالان در حوزه دانش بنیان، در اندیشه دانش بنیان شدن کشاورزی مازندران باشیم، افزود: باید در بخش مهار آب های سطحی کار شود.

 

وی با بیان اینکه سیلاب و باران های سیل آسا تهدید است اما باید این تهدید را با استفاده از مقوله دانش بنیان به فرصت تبدیل کنیم، گفت:سیلاب ها باید ذخیره سازی و به سمت آبندان ها هدایت شوند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه نخبگان در حوزه دانش بنیان طرح ها و ایده های مختلفی ارائه می کنند که باید این طرح ها به میدان عمل سوق داده شوند، افزود: باید دستگاه های اجرایی پای کار عملیاتی شدن طرح ها باشند.

کد خبر 1207265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha