۶۰ درصد از پروژه مقام امام سجاد(ع) در نجف اشرف تکمیل شد

بخش امور مهندسی و فنی وابسته به آستان مطهر علوی از پیشرفت در تکمیل پروژه مقام امام سجاد(ع) برای خدمت رسانی و اسکان به زائران امیرالمومنین(ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، مهندس «مصطفی فلاح محسن» مسئول پروژه مقام امام سجاد(ع) گفت: مساحت این پروژه نزدیک به یک هزار متر مربع و در دو طبقه است. 60 درصد از این پروژه تکمیل شده است.

محسن افزود: این پروژه برای خدمات رسانی و اسکان زائرانی است که به حرم امام علی(ع) می آیند.

 

از سوی دیگر، مهندس مرتضی سالم، مسئول بخش امور مهندسی و فنی در آستان مطهر علوی گفت: پروژه تخصصی گاراژ خودرو درحال تکمیل است. این پروژه در چارچوب برنامه خدماتی انجام می شود.

سالم افزود: مساحت این پروژه نزدیک به شش هزار و 500 متر مربع است که از 15 ژوئن امسال آغاز شده است. 70 درصد از بتن ریزی برای این پروژه انجام شده است. اما کار ساخت نزدیک به 50 درصد به اتمام رسیده است.

 

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه، کنترل ماشین آلات سنگین آستان مطهر علوی مانند کامیون، جرثقیل، بولدوزر و وسایل نقیله سنگین است. در این پروژه مکان های متعددی فراهم شده است که نگهداری، تبادل سوخت را برعهده دارند.

مقام امام سجاد(ع) در نجف اشرف عراق و در خیابان کمربندی نجف قدیم و نزدیک مرقد صافی صفا و در ضلع غربی آستان مطهر علوی است. این مقام محل توقف و اقامت امام سجاد (ع) در زمان زیارت جدشان امیرالمومنین(ع) بوده است . این حضرت در این مکان به عبادت و نماز پرداخته اند.

کد خبر 1207267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha