بهره گیری از ظرفیت مردم  بهترین راهبرد برای حفظ محیط زیست است

حجت الاسلام کریمی تباربا بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت مردم بهترین راهبرد برای حفظ محیط زیست است، گفت: حفظ و نگهداری از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و به ویژه رسانه ملی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۲۹ مرداد) در دیدار با سرپرست و جمعی از کارکنان حفاظت از محیط زیست استان، اظهار کرد: شرایط  ما امروز به گونه ای است که  توجه به محیط زیست ضرورت دارد و به عنوان یک مساله اصلی برای همه جهان مطرح است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به فراگیری ریزگردها در سطح استان و کشور، ابراز کرد: ریزگردها تاثیر مخربی بر روی محیط زیست دارد و امروز درختان بلوط با استقامتی که دارند مورد آسیب واقع شده اند و ضرورت دارد یک نهضت ملی در سطح کشور برای کنترل ریزگردها آغاز شود و در مرحله دیگر نیاز به کار فراملی است.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات ریزگردها مربوط به داخل کشور و استان و در نتیجه سوء مدیریت ها در حوزه های مختلف از جمله منابع آبی و خاکی است، تصریح کرد: یکی از راهکارهای جلوگیری از مصرف بی رویه منابع آبی، دیم کاری است که متاسفانه شاهد هسیتم برخی ها، خانه باغ هایی را احداث می کنند که از منابع آب شهری و یا زیرزمینی استفاده می کنند و یا با تانکر آبرسانی می کنند که آن هم از آب چشمه ها تامین می شود.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در برخی جاها که آبشخور برای حیوانات در جنگل ها و مراتع ایجاد شده است کار خوبی است اما باید نظارت کافی هم وجود داشته باشد، یادآور شد: محیط بانان نقش مهمی در جلوگیری از شکار حیوانات توسط شکارچیان غیرمجاز دارند و کار آنان قابل تقدیر است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه حفظ و نگهداری از محیط زیست نیازمند فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و به ویژه رسانه ملی دارد، گفت:  مردم امروز توجه خوبی به محیط زیست دارد و گروه های مردم نهاد را باید فعالتر کرد که برای تامین علوفه و آب حیوانات پای کار بیایند و بهترین راهبرد برای حفظ محیط زیست استفاده از ظرفیت مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه  فرهنگ حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انقراض نسل وحوش در استان باید فراگیر شود، تصریح کرد: برای کنترل استفاده از منابع آبی باید یک پیوند و ارتباطی بین منابع طبیعی و جهاد کشاورزی  و محیط زیست وجود داشته باشد که شاهد خشکیدن بستر رودخانه های استان نباشیم.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه  حضور مردم و نهادهای مردمی در راستای حفظ محیط زیست با کارشناسی را باید مدیریت کرد، گفت:  لازم است که در استان یک مطالعه تخصصی در  زمینه حفظ حیات وحش استان در حوزه های مختلف آبزی و غیرآبزی در سطح استان انجام شود.

 

 

کد خبر 1207268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha