آزمایشگاه تحقیقات کشاورزی هسته‌ای هفته دولت افتتاح می‌شود

شتایی گفت: آزمایشگاه تحقیقات کشاورزی هسته‌ای با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح می‌شود‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «شعبان شتایی» امروز (شنبه ۲۹ مرداد) در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: در راستای بین‌المللی‌کردن این مرکز آموزشی و با افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت طی چهار سال، تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه ۸ برابر خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که تلاش می کنیم که این تعداد در چهار سال آینده به ۴۰۰ نفر برسد.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت جامعه المصطفی، بهره گیری از راهکارهای وزارت علوم، استفاده از ظرفیت نمایندگی وزارت امور خارجه در گرگان و بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان خارجی فعلی برای معرفی دانشگاه ها از جمله راهکارهای پیش بینی شده برای افزایش تعداد دانشجویان خارجی است.

 

شتایی افزود: از مجموع ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده برای پروژه‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی در سفر استانی پارسال هیئت دولت تاکنون ۱۶ میلیارد تومان تخصیص یافت.

 

وی بیان کرد: از مجموع این اعتبارات ۱۰ میلیارد تومان برای آزمایشگاه تحقیقات کشاورزی هسته ای، ۳ میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه و ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل دانشکده جنگلداری مصوب شد که ۳ میلیارد آن تخصیص یافت.

 

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهارکرد: یکی از بحث‌های مورد تاکید این دانشگاه، بعد از رسیدن به اهداف نسل‌های اول تا سوم شامل توسعه آموزشی، تحقیقاتی - پژوهشی و کارآفرینی، ایجاد دانشگاه نسل چهارم به عنوان مرکز علمی فناور در کنار توسعه کیفی است که مسیر کسب این هدف از تقویت بخش دانش‌بنیان می‌گذرد.

 

وی گفت: چندی قبل مجوز تاسیس پردیس علم و فناوری این دانشگاه اخذ شد و بر اساس آن آمادگی برای حرکت به سمت برطرف کردن نیازهای صنعت و فناوری کشور در این مرکز آموزش عالی وجود دارد.

 

شتایی اضافه کرد: در صورت راه‌اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، شرایط استقرار واحدهای دانش‌بنیان و فناور مرتبط با حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در این مرکز آموزش عالی فراهم خواهد شد.

 

وی بیان کرد: با حمایت‌های استانی و ملی، برای حل مشکلات این حوزه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه شعار سال، قدم‌های موثری برداشته شود.

 

کد خبر 1207273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha