چند پارگی در شورای شهر بیرجند

جلسه شورای شهر بیرجند در حالی برگزار شد که از ابتدا هر یک از اعضا یکدیگر را مسبب کوتاهی ها می دانستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، جلسه شورای شهر بیرجند امروز (۲۹ مرداد) در حالی برگزار شد که از ابتدا هر یک از اعضا شمشیر را از رو بستند.

 

در ابتدا یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای شهر بیرجند (خزانه دار) با عنوان نطق پیش از دستور به گلایه های شهروندان مبنی بر نامطلوب بودن فضای سبز بیرجند پرداخت و گفت: بر اساس پیگیری های به عمل آمده پاسخ کارشناسان شهرداری در این زمینه کمبود آب عنوان می شود در حالی که مناطقی که به وسیله مردم درختان آبیاری می شوند از طراوت بالایی برخوردار هستند.

 

«ویدا ناصری» با بیان اینکه بر اساس پیگیری های انجام شده اذهان به سمت بی برنامگی شهرداری و مدیریت شهری می رود، افزود: شهروندان از به نفس افتادن درختان در سطح شهر گلایه دارند.

 

یکی دیگر از اعضای هیأت رئیسه شورای شهر بیرجند هم به عنوان نطق پیش از دستور با بیان اینکه حوزه مالی و بودجه نشان می دهد هشت درصد از برنامه ها عقب هستیم، گفت: این درحالی است که در زمینه طرح نهضت ملی مسکن، صنوف آلاینده و... پروانه های خوبی صادر شده است.

 

«عباس سروری» خواستار توضیح در زمینه این عقب ماندگی شد و افزود: با وجود افزایش 25 درصدی نرخ عوارض شهرداری، عملکرد رشدی را نشان نمی دهد.

 

وی با بیان اینکه هیچ پروژه بزرگی توسط شهرداری اجرا نشده است، یادآور شد: انتظار می رود چند پروژه شاخص و بزرگ تعریف شود.

 

وی به برخی پروژه های افتتاح شده گریزی زد و گفت: به طور مثال پروژه فرهنگسرا مشکل فنی داشته و باید موارد ایمنی در آن رعایت شده و پس از رفع مشکل به بهره برداری برسد که متأسفانه قبل از ایمن سازی پروژه افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

 

سروری به بوستان الهیه هم اشاره کرد و گفت: آبنمای احداث شده در این بوستان به بهانه مشکل آب تغییر کاربری شده در حالی که پایین دست آن چمن کاشته شده است که این اقدام توجیه ندارد.

 

در ادامه رئیس شورای شهر بیرجند خطاب به شهردار گفت: چنانچه آمادگی دارید پاسخگو باشید که تعدادی از اعضای شورا این سوالات را نطق پیش از دستور ندانستند.

 

شهردار بیرجند هم با بیان اینکه این سوالات نوعی محاکمه و پیش داوری بوده و نطق پیش از دستور نیست، گفت: باید سوالات قبل از جلسه اعلام و به من زمان برای پاسخ داده می شد.  

 

«مهدی بهترین» تأکید کرد: پاسخ موارد مطرح شده در مهلت قانونی ارائه خواهد شد.

 

در ادامه منشی شورا به مطرح کردن نامه های ارسالی به عنوان دستور کار پرداخته و ابتدا نامه اداره کل میراث فرهنگی مبنی بر تغییر نام میدان مادر را مطرح کرد که در این زمینه حجت الاسلا مهدی عبدالرزاق نژاد یکی از اعضای شورا با تغییر نام این میدان مخالفت کرد و گفت: این میدان با نام مادر در اذهان شناخته شده است.

 

در ادامه «ویدا ناصری» یکی از اعضای شورای شهر با تغییر نام میدان موافقت کرد و گفت: در اطراف این میدان باغ و بنای فاخر اکبریه، موزه، ساختمان هلال احمر قرار دارد و نام گذاری این میدان با نام مادر مناسب نیست.

 

«مرتضی یزدان شناس» یکی از اعضا هم که مخالف تغییر نام میدان بود این اقدام را جفا به نام مادر دانست و گفت: به شدت با تغییر نام میدان مادر مخالف هستم چرا که المان نصب شده در این میدان با نام مادر همخوانی دارد.

 

«محمد مهدی درخشی» یکی از اعضا هم که با تغییر نام این میدان مخالف است، گفت: المان در شأن مادر نیست و با توجه به تهدید جمعیتی باید المان مادر به همراه چند فرزند در این میدان نصب شود.

 

«فاطمه زهرا هلال» عضو شورا هم با این تغییر نام مخالفت کرد و گفت: مادر ستون خانه است و تغییر نام نوعی بی احترامی به مادر است به این ترتیب پس از بحث و تبادل نظر 7 نفر از اعضای شورا با تغییر نام این میدان مخالفت کرده و تنها یک نفر موافق تغییر نام میدان مادر بود.

 

در ادامه منشی شورا به لیست افتتاحیه های شهرداری شامل افتتاح آیلند الهیه، پیاده رو سازی جوادیه و شهید رجایی و... اشاره کرد و گفت: این لیست توسط شهررداری به عنوان پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت پیشنهاد شده است.

 

رئیس شورای شهر بیرجند از اعضا و رسانه ها خواست از پروژه های قابل افتتاح شهرداری دیدن کنند و در صورتی که پروژه ها مشکلی نداشته باشد برای افتتاح اعلام موارد اعلام شود.

 

«عبدالرزاق» از شهرداری خواست پروژه های شاخصی مانند تقاطع غیر همسطح، باغ مفاخر و ... که آرزوی چند ساله مردم بیرجند است را اجرا کنند که در این لحظه یکی از اعضا ضمن اعتراض به مدیریت جلسه از رئیس جلسه خواست صحبت ها از دستور جلسه خارج نشود و گفت: انتقادات منصفانه نیست و اگر دنبال پروژه کلان هستیم باید بودجه کلان هم داشته باشیم.

 

«مرتضی یزدان شناس» گفت: نمی توان هم مراعات مردم را در دریافت عوارض کرد و هم پروژه کلان تعریف کرد.

 

عضو هیأت رئیسه شورا با بیان اینکه اگر بخواهیم به افزایش درآمد نگاه کنیم هیچ پروژه بزرگی اجرا نمی شود، گفت: بخشی از درآمد شهرداری از عوارض تأمین می شود.

 

«ویدا ناصری» گریزی به شعار شهردار زد و گفت: شعار شهردار ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری بود و درآمد پایدار در برخی موارد شامل کارخانه آسفالت، جداسازی پسماند و... خوابیده است.

 

شهردار بیرجند به عنوان شهروند خطاب به اعضا پرسید در سه دوره قبل شورا چرا به دنبال پروژه هایی مانند اجرای تقاطع غیر همسطح و... نبودید مگر این گونه پروژه ها از زمان تصدی مدیریت شهری ظرف هشت ماه قابل اجرا شدن است.

 

«بهترین» گریزی به فرهنگسرا زد و افزود: این پروژه از زمان کلنگ زنی تا افتتاح 8 سال طول کشید.

 

وی با بیان اینکه شهردار بر اساس بودجه ریل گذاری شده حرکت می کند، افزود: خارج از برنامه نمی توان از شهرداری توقع داشت شهرداری 250 میلیارد تومان بودجه عمرانی به شورا تقدیم کرد که شورا 100 میلیارد آن را کاهش داد.

 

وی این اقدام شورا را چوب لای چرخ گذاشتن تعبیر کرده و گفت: شما باید پاسخگوی مردم باشید که چرا رقم قابل توجه را از بودجه کم کردید حال می گویید چرا پروژه اجرا نمی شود؟

 

وی به کشته شدن یکی از شهروندان در بلوار الهیه اشاره کرد و گفت: اجرای آیلند در این منطقه برای حفظ امنیت شهروندان انجام شده است و در سرفصل آیلند بودجه 12 ماهه طی 4 ماه تمام و اجرا شده است.

 

وی به پروژه باغ شهرداری، پل موسویه، بهسازی بلوار صیاد شیرازی و...به عنوان پروژه بزرگ اشاره کرد و گفت: متأسفانه هیچ تفکر نویی ارائه نمی شود و فقط چوب لای چرخ گذاشته می شود.

 

«علیرضا محمودی راد» یکی از اعضای شورا هم در پاسخ به رئیس شورا مبنی بر بازدید از پروژه های قابل افتتاح شهرداری گفت: مگر به شهرداری اعتماد ندارید این اقدام نشان از بی اعتمادی به شهردار است که رئیس شورا در پاسخ گفت: به شهردار اعتماد داریم اما در سنوات قبل پروژه های نیمه تمام افتتاح شده است.

 

 

در پایان نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر عدم دریافت هزینه بلیط اتوبوس از جانبازان، خانواده شهدا بود که پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد مورد پیگیری قرار گیرد.

 

 

 

 

کد خبر 1207294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha