راهیابی «خین‌بس» به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی امید

مستند «خین‌بس» به کارگردانی رضا دانش پژوه و از تولیدات حوزه هنری کهگیویه و بویراحمد به بخش رقابتی اصلی جشنواره بین المللی امید راه یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، اکبر آیین در این زمینه، گفت: فیلم‌های راه یافته بخش فیلم ملی یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید اعلام شدند که مستند "خین‌بس" از کهگیلویه و بویراحمد در میان عناوین راه یافته حضور دارد.

 

مسئول واحد فیلم حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: علی نوری اسکویی، محمد حمزه‌ای و رضا نجاتی فیلم‌های این بخش را در چهار گروه داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن انتخاب کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: تعداد آثار دریافتی در بخش‌های مختلف جشنواره را بالغ بر ۶ هزار و ٢۵٧ اثر اعلام کرد و ٩٢ کشور جهان را متقاضی حضور در جشنواره برشمرد.

 

آیین با اشاره به عوامل تولید بیان کرد: در این مستند تهیه کننده و کارگردان، رضا دانش پژوه، دستیار کارگردان: ضرغام عادلی؛ مدیر تولید: خسرو روشناس؛ برنامه‌ریزان: محمد فتحی ،علی خوش رفتار؛ تدارکات: حبیب اله دارایی؛ پوستر: فاطمه یزدانی؛ تصویر، تدوین و صداگذاری: رضا دانش پژوه بوده است.

 

مسئول واحد فیلم حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مستند خین بس روایتی از یک رسم تمام شده است و به نقد مناسبات آن می پردازد که در اقلیم بومی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد تولید شده است.

 

شایان ذکر است یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه و عکس دانشجویی امید به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر و به دبیری مسعود مکاری در تابستان ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

کد خبر 1207307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha