«کهاد» و «نخلستان» طرح‌هایی برای مهارت‌افزایی دانشجویان/ ۴۹ میلیارد تومان اعتبار سفر دولت به بخش فنی و حرفه‌ای گلستان

کرایلو گفت: طرح «کهاد» نیز برای دانشجویان در حال تحصیل پیش بینی شده است تا متناسب با مدرک تحصیلی و نیاز بازار ۵۴۰ ساعت آموزش مهارتی ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «حمزه کرایلو» امروز «شنبه ٢٩ مرداد» در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهارکرد: شرایط کنونی ما به گونه‌ای است که ناگزیر از رفتن به سمت آموزش‌های مهارتی هستیم و این آموزش‌ها کم کم در سبد خانوار جای خود را پیدا می‌کند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: در ۱۸ مرکز دولتی با ۱۱۸ کارگاه، ۵۴۰ رشته مهارتی آموزش داده می‌شود. در هفته ملی مهارت برای اولین بار ۸۰ برنامه در قالب ۳۵۰ مراسم برگزار شد و ۱۱۰ سفیر در ۱۱۰ روستای استان گلستان حضور پیدا کردند. 

 

وی افزود: ۱۲۰ مربی در سطح استان داریم که با توجه به تعداد مراکز آموزشی و حدود ۱۰۰۰ روستا با کمبود مربی مواجه هستیم. با سامانه سام فرصتی ایجاد شد تا ۱۰۰۰ نفر ثبت نام کنند تا در حوزه آموزش‌های مهارتی به کارگیری شوند.

 

کرایلو عنوان کرد: یکی از طرح‌ها در حوزه آی تی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با نام «نخلستان» در زمینه‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و سایر برنامه‌های حوزه مهارتی در دستور کار قرار دارد.

 

وی توضیح داد: طرح «کهاد» نیز برای دانشجویان در حال تحصیل پیش بینی شده است تا متناسب با مدرک تحصیلی و نیاز بازار ۵۴۰ ساعت آموزش مهارتی ببینند.

 

کرایلو ادامه داد: پیش بینی می‌شود در منطقه آزادتجاری ۴۰ هزار شغل ایجاد شود و یکی از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیازهای این منطقه آزاد است.

 

وی اظهارکرد: تا هفته دولت سال قبل ۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۵۹۵ نفر ساعت آموزش مهارتی داده شد که این آموزش‌ها از هفته دولت پارسال تاکنون به ۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت رسیده است.

 

کرایلو گفت: ۴۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب بخش آموزش فنی و حرفه‌ای در سفر دولت سیزدهم به استان مصوب شده بود که همه آن اختصاص پیدا کرد.

 

 

کد خبر 1207357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha