جلوه های ممتاز تئاتر در هنجار و ارزش سازی

ظرفیت های هنری مثل تئاتر فرصتی مغتنم و ارزشمند برای هنجاربخشی و ارزش سازی در جامعه است که ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب یک جشنواره این فرصت را در یگان نظامی توسعه داده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: اختتامیه پنجمین دوره جشنواره تئاتر نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به میزبانی اصفهان و حضور 24 تیم برگزار و گروه های برتر برای شرکت در مرحله ملی یگان ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.

ظرفیت های هنری مثل تئاتر فرصتی مغتنم و ارزشمند برای هنجاربخشی و ارزش سازی در جامعه است که ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب یک جشنواره این فرصت را در یگان نظامی توسعه داده و توانسته فرصت هایی را برای استعداد شناسی خلق کند.

مسئولان نیروی پدافند هوایی ارتش برای برگزاری این رویداد به اصفهان سفر کردند و این جشنواره با حضور تیم های فعال نمایشی برگزار شد.

 

هنجاربخشی و تاثیر رفتاری با بهره گیری از ظرفیت تئاتر

 

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تئاتر اثر روحی بر انسان ها داشته و همواره ماندگار می ماند.

حجت الاسلام «محمد باقر روشندل« با اشاره به روایتی که به «دعوت مردم به دین با غیر زبان و سخنرانی« توصیه شده، تصریح کرد: هنر جلوه ممتاز و مصداق بارز تحقق این مقوله است.

وی با بیان اینکه رفتار و کردار ما در زندگی برای تبیین واقعیت های دینی و هدایت رفتاری موثر است، افزود: تئاتر در معنای واقعی مفاهیم ارزشی را منتقل می کند.

 

حجت الاسلام روشندل، محتوای ارزشمند در قالب نمایشنامه را برای اثرگذاری نمایش مهم خواند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر و سایر برنامه های هنری در نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت: علاوه بر آثار معنوی و اجتماعی آن، این جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری توانسته استعدادهای پنهان را شناسایی و رشد دهد.

اقدامات فرهنگی و هنری راهبرد اساسی در جنگ شناختی

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی به اهمیت فعالیت های فرهنگی و هنری اشاره کرد و اذعان داشت: دشمن در جنگ شناختی با بکارگیری ظرفیت های هنری، رسانه ای و تبلیغی موجی از تحریف ها را ایجاد کرده و راه مقابله با آن نیز بهره جویی از همین ظرفیت ها است.

به اعتقاد امیر سرتیپ دوم «علی حدادی سامانی« اقدامات فرهنگی و هنری راهبرد اساسی در جنگ شناختی بوده و نباید مغفول بماند.

کد خبر 1207374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha