دوره آموزشی سواد رسانه ای در اردبیل برگزار شد

دوره آموزشی سواد رسانه ای به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل ویژه مدیر مسئولان کانون ها برگزار شد.

حسن مهدوی، معاون فرهنگی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد اردبیل در خصوص این کارگاه آموزشی به خبرنگار شبستان در اردبیل، گفت: این دوره آموزشی با هدف شناساندن انواع آسیب ها و فرصت ها و ظرفیت شناسی سواد رسانه ای با تدریس استادان صابر محمدی، کارشناس ارشد کارگردانی و فیلم ساز و سید رزاق صفوی، تحلیل گر رسانه و فیلم در صدا و سیمای استان برگزار می شود.


وی افزود: سواد رسانه ای آموزش مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباطی متفکرانه و آگاهانه با رسانه‌ها و در عین حال به وجود آوردن نگاهی دقیق، نقاد و تحلیلی به پیام‌های رسانه‌ای است.


مهدوی اظهار داشت: آموزش های رسانه ای و ارتقا سواد رسانه ای در لایه های متنی جامعه یک نیاز و ضرورت برای فرهنگ، سیاست و امنیت ملی ماست.


معاون فرهنگی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد اردبیل با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای، بستری منطقی برای تجزیه و تحلیل تولیدات رسانه‌ای در اشکال گوناگون است، تصریح کرد: در فضای پیچیده و شرایط اشباع رسانه‌ای جهان امروز همه مخاطبان نیاز دارند بدانند که چگونه در برابر حجم انبوه اطلاعات و پیام‌های مختلف رسانه‌‌ای واکنش نشان داده و با کاربرد مهارت های لازم، گزینش‌های صحیحی از پیام‌ها داشته باشند.


مهدوی بیان داشت: اینگونه از سواد، با توانمند کردن انسان بر درک نحوه کار رسانه‌ها و نحوۀ معنی‌سازی آنها، ماهیت و اهداف تولید پیام رسانه‌ها و تأثیرات و تکنیک‌های رسانه‌های گوناگون او را از مصرف‌کنندگی صرف خارج کرده و در برابر اثرات رسانه‌ها مقاوم می‌سازد.


وی هدف اصلی سواد رسانه ای را افزایش قدرت تفسیر مخاطبان و تعبیر و نقد پیام های رسانه ای عنوان کرد و اذعان کرد: سواد رسانه ای به افراد توانایی می بخشد تا ضمن اینکه متفکرانی منتقد باشند خود نیز به مولدان خلاق پیام ها تبدیل شوند که این مهم بهترین ابزار در مقابله با جنگ نرم است.


مهدوی با اشاره به موضوعات این کارگاه آموزشی اذعان کرد: تعریف، هویت شناسی و روش شناسی سواد رسانه ای، شناساندن انواع رسانه ها، آسیب ها و فرصت ها، سواد رسانه ای به عنوان ابزار برتر قدرت و سلطه و ظرفیت شناسی سواد رسانه ای از موضوعات تدریس در این دوره آموزشی است.


پایان پیام/
 

کد خبر 120738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha